2012-05-23

i+m Naturkosmetik Berlin Body Lotion - testat!

Jag har haft nöjet att testa Berlin Body Lotion från i+m Naturkosmetik och här är min utvärdering.
"Berlinserien erbjuder milda hudvårdsprodukter av högsta kvalitet, lämpliga för alla hudtyper och åldrar.

Produkterna innehåller en hög andel rättvisemärkt sheasmör och arganolja som har mycket bra återfettande egenskaper. Det ekologiska sheasmöret kommer från ett rättvisemärkt projekt i Uganda och arganoljan produceras av ett kvinnokooperativ i Marocko.

Berlin Body Lotion gör huden smidig och väl återfuktad - använd den gärna efter bad, vid solsveda eller när huden känns torr - huden får snabbt ett intensivt fukttillskott och en behaglig svalka.

Den nya Berlin-serien är en hyllning till staden Berlin - den speglar stadens anda, och är skapad med tanke på hållbarhet, socialt ansvar och innovativ design."

Samtliga i+m Naturkosmetiks hudvårdsprodukter är skapade med ekologiska ingredienser där råvarorna är helt obehandlade och är helt fria från syntetiska råvaror, färg- och doftämnen. Det är den första och mest uppenbara fördelen.

Något jag själv förvånades över var att doften verkligen förnimmer om en storstad, inte nödvändigtvis Berlin men varför inte?

Det doftar tågstation, stadspark och torr sommardag med inslag av citrus. Det är en annorlunda och säregen doft som jag till en början var något tveksam till men numer tycker mycket om.

Själva lotionen har en perfekt krämig konsistens och pumpen doserar alldeles lagom mängd per tryck.
På bilden ovan ser ni ett pumplås i form av en löstagbar spärr som fungerar alldeles utmärkt att återanvända, något jag nämnt tidigare är ju att jag är väldigt förtjust i pumpflaskor och speciellt sådana här detaljer.

Lotionen sjunker lätt in i huden, den är dryg och det allra bästa är att jag efter ett par veckors användning verkligen märker skillnad på huden. Jag är inte torr över huvudtaget och det är ju det en kroppslotion är till för.

Min slutsats är att Berlin Body Lotion är en helt fantastisk lotion som jag rekommenderar varmt.

Samtliga produkter från i+m Naturkosmetik hittar ni bland annat här.

Om ni, liksom jag, gillar tävlingar så föreslår jag även ett besök här.
recension review - vs -

4 kommentarer:

  1. Spännande! Nu blev jag verkligen nyfiken på att prova den :)

    SvaraRadera
  2. http://moniasundgrenjansson.blogg.se/category/tavlingar.html

    SvaraRadera
  3. Alltid kul att prova nya produkter :) kram Diana

    SvaraRadera
  4. Och jag som hade turen att vinna här hos dig har ju också provat.

    Jag gillar den jättemycket också. Enkel, naturlig doft som passar maken lika bra. Man känner sig len efteråt och den är dryg.

    SvaraRadera

Kul att du tittade in här, om du lämnar en kommentar är det lätt för mig att hitta tillbaks till dig!