2012-05-31

Joråsåatt...

Snön yr ner med stora flingor. Det är den sista maj idag. Imorgon är det juni vilket för min del betyder sommar.

Min idé av sommar stämmer inte riktigt överens med det jag ser när jag tittar ut.
De stackars gullvivorna har överlevt många tyngande snöfall.
Beautiful yellow troopers.
Ska väl vara tacksam för att det är plusgrader och att snön därför smälter rätt fort. Det är säkert tre hela plusgrader, värt att fira, inte sant?

Det är sådana här dagar jag undrar vad jag tänkte när vi bestämde oss för att flytta till fjällen. Ska klimatet ändras ännu mer så att vintern regerar längre tid än dagens redan löjligt långa åtta månader? Står jag ut då?

Väderbloggen fortsätter...
- vs -

1 kommentar:

Kul att du tittade in här, om du lämnar en kommentar är det lätt för mig att hitta tillbaks till dig!