2012-05-15

Ljuvliga sjuka ungar!

Barnen är sjuka. Liten är täppt, det rinner ur ögonen och hon har därför sovit dåligt inatt. Det betyder att även jag sovit dåligt. Eller sovit är nog en överskattning.

Mellan har haft feber och en jobbig hosta i flera dagar. Stor har ont i huvudet och halsen.
Tre av mina favorithänder.
Efter att ha varit uppe en stund vid sextiden för att avgöra om det skulle bli skolgång för Stor eller inte så gick jag och la mig igen. Liten somnade om och jag fick sova i två timmar. Två timmar helt utan avbrott. Otroligt skönt.

När jag sedan går upp har de två stora ungarna fixat och donat tillsammans. De har gjort och ätit frukost, spelat spel och lekt. Haft en riktigt mysig morgon tillsammans.

Efter en stunds utelek medan jag suttit här vid datorn med en vilande Liten så kom de in igen. Stor fixade köttbullslunch på egen hand till sig själv och Mellan.

Medan de äter säger lillebror till storasyster:

Jag tycker att det är bra att du finns

Gissa om det värmer mammahjärtat att höra en sådan kommentar? Kroppen får ny energi och det behövs när vardagen för tillfället bara består av mig och tre rara sjuklingar.
- vs -

3 kommentarer:

  1. Verkligen en gullig kommentar av lillebror :)
    Hoppas ni snart är friska!

    SvaraRadera
  2. Fin bild. Den är talande :-)
    Go lillebror som sa väl utvalda ord.
    Köttbullslunch är mums.
    Ha De!

    SvaraRadera
  3. Vad fint sagt! Vilka gulliga barn du har. Som lät dig och Liten sova :) Hoppas alla blir friska fort. Kram!

    SvaraRadera

Kul att du tittade in här, om du lämnar en kommentar är det lätt för mig att hitta tillbaks till dig!