2012-05-06

Love Milk Jackie - testat!

Miljösnälla företaget Love Milk har i sin vårkollektion kommit med flera nya lösningar för smidigare amning. Kollektionen består av toppar, klänningar och ett linne, de har även haklappar och amningsinlägg. Jag har testat toppen Jackie som syns på bilden ovan.

Jackie har liknande lösning som de första topparna (Brigitte, Rosie, Stella) som Love Milk lanserade. Jag använde Brigitte under graviditeten och tyckte mycket om modellen, se gärna mitt tidigare inlägg här.

Jackie är med sin båtringning och trekvartsärm först och främst väldigt snygg. Tyget känns kvalitativt, har ett tungt skönt fall och är, precis som alla Love Milks produkter, helt ekologiskt. 

Tyvärr är själva amningsfunktionen ingen succé för min del. Den över-lappande delen töjs ut under amning, både själva tyget och den resårförsedda linningen.

Det blir slappt, står ut från kroppen och drar inte ihop sig ordentligt förrän man tvättar den. --->

Om det beror på modellen, min byststorlek (E-kupa) eller hur långa amningstillfällena är vet jag inte.
Toppen är mjuk, skön och brösten är täckta av dubbelt tyg och hjälper till att hålla värmen. Det fungerar väldigt bra att ta fram bröstet och jag känner mig bekväm under amningen.

Slutsatsen är att det är en skön amningstopp som troligen passar dem med lite mindre byst allra bäst.

Love Milks produkter hittar ni här.
recension - vs -

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kul att du tittade in här, om du lämnar en kommentar är det lätt för mig att hitta tillbaks till dig!