2012-05-25

Regnmuffins

När dagen fylls av härligt vårregn är det bra att passa på att baka muffins.

Vi använde mitt favorit-recept som du hittar här.

Det blir 12 muffins som ska gräddas 10-12 minuter i 200 grader.

Vi gjorde tigermuffins och stoppade ner en bit nougat i mitten som gjorde dem extra saftiga och goda.

Som vanligt blir mina bakverk goda men fula. -->

Hellre det än tvärtom...

Familjen är återigen fulltalig, förkylningen verkar lätta ytterligare så jag ser fram emot en skön helg.

Vinnarna av Spöket Laban-kiten presenteras imorgon och en ny tävling är på gång.

Sov gott!
- vs -

3 kommentarer:

  1. Smarrigt som tusan !! Här är det faktiskt fint väder idag oxå, så jag har lovat Viggo ett besök på stranden. Årets första :)

    SvaraRadera
  2. Mums! Jag har slutat och baka muffins. Lyckas aldrig,hehe. Tryckte ner dumlekola i muffins och dumlen la sig uppe på toppen. Sen testade jag med Smarties och dom tappade färgen och hamnade längst ner i botten på formarna.
    Kul att någon lyckas :-)
    Ha De!

    SvaraRadera

Kul att du tittade in här, om du lämnar en kommentar är det lätt för mig att hitta tillbaks till dig!