2012-05-09

Släpp fångarne loss!

Även den mest pessimistiske (jag) kan se att det sakta våras. Jag har även bildbevis där vi på bästa Madicken-vis hjälper våren på traven.
Nej, det är väl Pippis Annika som smälter snö?
Eller är det Emils Ida?
Hm, någon flicka är det som gör det. Och sjunger om det.

I vilket fall som helst så hackar vi loss isen och skyfflar den mot solen.
På ett Astrid Lindgrenskt manér. Härligt!
Det ligger fortfarande ca en meter hårt packad snö här och var men jag känner mig hoppfull. Jag bestämde att den sista snön skulle komma i måndags och då lär det ju bli så. Cause I am the boss.
- vs -

1 kommentar:

  1. ..och här var det 18 plus idag.. Vårt märkliga Sverige :)

    SvaraRadera

Kul att du tittade in här, om du lämnar en kommentar är det lätt för mig att hitta tillbaks till dig!