2012-05-02

Solochvår

Det känns som att det vore måndag, är totalt dagvill så det är tur att maken får iväg barnen till skolbussen.

Vi har spenderat delar av långhelgen tio mil österut och där var det riktigt vårväder. Solen sken, gatorna var rensopade och luften krispigt frisk. Det var lyxigt att kunna sitta ute i solen med en glass efter en god grillad middag medan Liten sov gott i sin vagn.

Sen åkte vi hem. Här är det snö. Och det regnar.

Jag har börjat skriva mentala packningslistor till vårt sommarlov och jag inbillar mig att det får snön att smälta lite snabbare... Dagarna tickar trots allt ner och vi får åka till vårt sommarparadis 80 mil söderut. Gud vad jag längtar!!
- vs - 

1 kommentar:

  1. 80 mil??
    Vart hamnar du då?
    Om jag åker 80 mil söderut hamnar jag i Prag ungefär :-D

    SvaraRadera

Kul att du tittade in här, om du lämnar en kommentar är det lätt för mig att hitta tillbaks till dig!