2012-05-10

Teething Bling - testat!

Jag och Liten har testat ett halsband från Teething Bling och här är vår utvärdering!

"De flesta vet att bebisar älskar att leka med och bita på det allra mesta. Av den anledningen undviker många föräldrar att bära smycken när bebisarna är små. Det ändrar vi på!

Teething Bling är smycken som även är bitringar. Våra halsband och armband är gjorda av samma material som de flesta bitleksaker och är säkra för bebisar att leka med och bita på samtidigt som de är snygga accessoarer för mamma eller pappa.

Våra smycken är gjorda av silikon och innehåller inga ftalater, BPA, PVC, latex eller bly. Alla halsband har en säkerhetsspärr som gör att halsbandet öppnas direkt om bebisen drar i det."


Liten biter och gnuggar allt hon får tag i mot sitt tandkött, det verkar upenbarligen som att det kliar i munnen på henne.
Ringen som vi testat är väldigt greppvänlig för små bebisfingrar och har en bra spänst.

Smyckets yta drar åt sig damm och skulle behöva sköljas av ofta. Det kräver att man tar loss snöret eftersom det annars blir blött och tar lång tid att torka, det blir lite krångligt. Då halsbandet hänger mot mina kläder blir det självklart mycket textildamm som fastnar där och visserligen är damm inget som Liten tar skada av men jag gillar det inte.
Varianter av Teething Bling.
Snörets säkerhetsspärr är väldigt trögt och jag får ta i ganska hårt för att det ska öppnas, det är inget som Liten klarar av.

För min del känns det främst som att jag har en bitring i ett snöre runt halsen men det är möjligt att de andra modellerna ser mer ut som vanliga smycken i verkligheten. Vi har mest använt själva ringen som en bitleksak för Liten, efter att vi tagit av snöret, så halsbandsfunktionen har fallit bort helt.

Slutsatsen är att även om Teething Bling är en skön pryl för en bebis att tugga på så ersätter den för min del rent skönhetsmässigt inte de smycken jag normalt skulle använda.

En återförsäljare av Teething Bling hittar du här!
recension review - vs -

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kul att du tittade in här, om du lämnar en kommentar är det lätt för mig att hitta tillbaks till dig!