2012-05-29

Väder- och gnällbloggen

Det snöar. Det snöar på allvar.

Jag har huvudvärk och sådan där synrubbning jag hade under graviditeten och är småsur för det. Både för snön och kristallerna som studsar i synfältet. Ser bara halva tangentbordet och jag skriver ofta fel i vanliga fall. Borde kanske lägga mig ner och blunda en stund.

Stor vill ha nya kläder till skolavlsutningen och när hon pratar om det minns jag hur det var när jag gick i skolan. Hennes två tidigare avslutningar har varken hon eller jag tänkt på att det är något speciellt, varför vet jag inte.

Vi har iallafall kollat Lindex och H&M (budget) än så länge efter en klänning som hon lovat på hedersord att hon kommer använda även efteråt. Jag är inte så förtjust i att handla saker som bara används vid ett tillfälle, jag är lite för ekonomisk snål för det.
Den här klänningen är hon sugen på och det hade jag nog aldrig gissat.
Inser medan vi går igenom nätbutikerna att jag verkligen inte har en aning om vad hon gillar. Det är så konstigt men hennes stil ändras nästintill dagligen och det är svårt att hänga med. Vi får se vad det blir i slutändan.

Jag räknar dock kallt med att hon åtminstone nöjer sig med att ha sina Converse på fötterna.

Hur som helst så är jag väldigt glad för min och er skull för två nya tävlingar kommer upp om några dagar med superfina vinster, så himla kul!
- vs -

3 kommentarer:

  1. Och så ska väl en härlig tävling avslutas idag? :) Längar!

    SvaraRadera
  2. Vad tråkigt med snö nu. Hoppas den försvinner igen.
    Tror att fina boken har kommit till posten idag! Hoppas hinna hämta imorgon. Tack!
    Lycka till med klädinköpen :-)

    SvaraRadera
  3. Uscha för sån där hemsk huvudvärk.. Hoppas den ger med sig :S

    SvaraRadera

Kul att du tittade in här, om du lämnar en kommentar är det lätt för mig att hitta tillbaks till dig!