2012-06-06

Ångestskrubb

När ångesten griper tag i ens inre och kramar åt hårt, hårt. Då vill jag helst krypa in mig själv och blunda. Blunda krampaktigt och hoppas att tiden ska gå fort så att den svarta klumpen i magen försvinner. Ångest är vidrigt och jag försöker komma på sätt att mildra den.

- Äta. Tröstäta är ett sätt. Som att straffa och belöna sig själv samtidigt. Ät din feta kossa.

- Krama mina barn. Deras värme och kärlek är oslagbar.

- Gråta. Gråta tills tårarna tar slut och ögonen är så svullna att jag har svårt att se.

Känner mig som en usel människa som inte kan göra något rätt, det är den typen av ångest som äter upp mig idag.

Ska prova att städa bort den, ett rent badrum kanske hjälper. Åtminstone skrubba bort det yttersta lagret av ångest.

Hoppas det dämpar något för jag har varken tid eller plats att bryta ihop.
- vs -

2 kommentarer:

  1. Skickar en tröstkram och hoppas att ångesten lämnar dig fort. Kram!

    SvaraRadera
  2. Ångest är hemskt, men här är ett tips som hjälper!!!!
    Börja att sjunga, för då andas du normalt och det där hemska försvinner! :)

    Kram Susanne

    SvaraRadera

Kul att du tittade in här, om du lämnar en kommentar är det lätt för mig att hitta tillbaks till dig!