2012-06-20

Beslut från försäkringsbolaget

Översvämningen som drabbade vår källare tidigare i år är nu ett avslutat kapitel. Vi skickade in blanketter till vårt försäkringsbolag där vi listat allt som blivit förstört, inköpsår och nypris. Som jag nämnde tidigare så blev jag positivt överraskad av hur sympatisk handläggaren var. Jag hade förväntat mig bli både ifrågasatt och misstrodd och att jag skulle vara tvungen att slåss för en minimal ersättning. Jag pratade med honom flera gånger och upplevde inget av ovanstående.

Kontentan blev en ersättning motsvarande ca 50% av det totala nypriset. En del saker var väldigt gamla, andra helt nya så jag är nöjd, det känns rättvist och välskött. Vi fick se underlag och uträkningar, fick flera tillfällen att både svara på respektive ställa frågor. 

Det känns helt enkelt som att vi blev tagna på allvar, tack för det TryggHansa!
- vs -

1 kommentar:

  1. Trevligt att höra! När man har det tufft behöver man inte munhuggas med försäkringbolag! Tummen upp till Trygghansa!

    SvaraRadera

Kul att du tittade in här, om du lämnar en kommentar är det lätt för mig att hitta tillbaks till dig!