2012-06-10

- Lennart i Fittja här.

En lustig företeelse jag märkt här på landet är att folk presenterar sig med sin ort. Per telefon vill säga.

Exempelvis - Hej, det är Monica i Byhålan.

Tycker det är så roligt och tänker mig att man börjar göra det i Stockholm också.

- Tjena, Bengan, Sumpan.
- Eva, Hökarängen. Jag söker Biffen.
- Hej, Kaj, Solna, hur är läget?

Som att ens adress är ens titel eller företag. Lite charmigt men inget för mig som ogärna talar om ifall jag ens befinner mig inom Sveriges gränser. 
________________________

Vi har haft en bråksöndag även denna vecka. Allt var bra fram till lunch och efter det kraschade allas humör och spridda bråk var igång. Det är som att det går i en vecka, att alla beter sig (någorlunda) väl och sen tar tålamodet slut.

Det är både konstigt och något som lämnar mig med oro inför vårt långa sommarlov. Hur ska det gå när ingen av oss fem är i skolan, på dagis eller jobb under så lång tid?
- vs -

1 kommentar:

  1. Hahahaaaa!!!!
    Du har ju rätt! Har inte tänkt på det förut. Så oerhört fånigt :)

    SvaraRadera

Kul att du tittade in här, om du lämnar en kommentar är det lätt för mig att hitta tillbaks till dig!