2012-06-15

Lyst Form - Slow Living Fashion

På tre av bilderna ovan ser ni ett armband jag fått, den fjärde bilden är en annan variant jag lånat från Lyst hemsida.

Jag tycker att både designen och grundtanken bakom armbandet (och övriga produkter) är vacker och tänkvärd.

Såhär skriver Lyst Forms grundare:
Slow Fashion är för fashionistas vad slow food är för gourmeter – en inställning till kläder som prioriterar färre, finare plagg, av högre kvalitet, med mindre miljöpåverkan och gärna med en intressant och unik design. Det handlar om att mode måste bli långsiktigt. Först då kan vi skapa en klädindustri som är hållbar på riktigt.
Jag eftersträvar ett slags ljus, en lyster, och en enkelhet i min design. Jag vill uppnå en renhet, kryddad med uttrycket från detaljerna jag ofta hämtat i tradition och folklore. Kanske använder jag dem traditionellt, kanske på ett annat sätt.  Något att använda under längre tid, något att använda till lyst i vardag och fest.
Läs mer och se vackra dopklänningar, accessoarer och mer därtill här.
- vs -

1 kommentar:

  1. Tack, vad roligt att se ditt vackra inlägg och fina ord!Ha det bra!

    SvaraRadera

Kul att du tittade in här, om du lämnar en kommentar är det lätt för mig att hitta tillbaks till dig!