2012-06-04

STEAMCREAM - testat!

Steamcream är en storsäljare i Japan, USA, Australien och Storbritannien och som vi tror kommer att ta Skandinavien med storm! Med hjälp av en revolutionerande ångberikad tillverkningsprocess ges en långvarig, intensiv och effektiv form av hudvård som kan användas på ansikte, kropp och händer.

Under tillverkningsprocessen har ingredienserna pressats under så pass högt tryck att de smälter och bryts ner - en process som är raka motsatsen till traditionell lotiontillverkning. Denna process ger också ett naturligt förtjockningsmedel. Resultatet blir en otroligt fint fördelad, vegansk, mjuk lotion som lätt absorberas av huden.

Lotionen inuti den vackra burken innehåller en mängd naturliga råvaror. Såsom havre, apelsinblomma, kokossmör, mandelolja, glycerin, lavendelolja och jojobaolja. Sedan tillsätts en välkomponerad blandning av eteriska oljor såsom apelsin, neroli, kamomill, ros samt några hemliga ingredienser som tillsammans ger Steamcream dess upplyftande och läkande doft.

Kommer förpackad i en aluminiumburk med unika mönster som byts ut kontinuerligt. Lätt att ta med i handväskan, till jobbet, på gymet, på resor eller att ha i hemmet.
________________________________________

Jag är doftkänslig, som jag skrivit om här, och därför har jag haft väldigt svårt för den här krämen. Steamcream doftar lavendel, ros och något mer jag inte kan sätta fingret på och det doftar väldigt mycket.
Själva krämen ser oerhört inbjudande ut när man öppnar burken, vit och fluffig. Jag smorde in händerna vid första testen men var tvungen att tvätta bort krämen eftersom det luktar för starkt för min del. Det står visserligen att doften ska vara läkande och upplyftande så visst bör den vara tydlig och märkbar.

För att försöka ge krämen en vettig utvärdering bad jag en vän prova den. Hon sa att krämen sjunker in snabbt i huden och är skön att smörja in men hon reagerade på samma sätt som jag angående doften. 

De olika burkarna är jättefina och toppen att ha små prylar i när krämen är slut. Den rena, ekologiska aspekten, det spännande tillverkningssättet och krämens mångsidighet är andra fördelar.

Hade doften varit mildare och/eller annorlunda hade Steamcream säkerligen kunnat bli en favorit.

Steamcream hittar du bland annat hos Ruth & Greta och Eleven.se.
recension review - vs -

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kul att du tittade in här, om du lämnar en kommentar är det lätt för mig att hitta tillbaks till dig!