2012-06-28

Storstan lockar...

Vi tog bil med släp och begav oss till närmsta storstad för att köpa en cykel till Stor. Skulle även kolla runt lite i köpcentrat. Vilken grej! Det här med shopping, det planlösa strosandet, rea i varje butik, få känna på kläder och saker. Jag blev nästan överväldigad.

Så har livet alltså blivit. Jag är numer en så utpräglad lantis att en sväng på stan gör att jag blir alldeles till mig i trasorna (favorituttryck).

Sist jag var i en galleria var förra sommaren och samma ställe. Då var jag gravid och mesig som jag är vågade jag inte köpa en enda bebispryl. Liten har knappt några kläder och det beror nog på att jag vill känna på bebisplaggen lite extra, vill ju att de ska vara extra mjuka och det syns inte så bra på bild.
Mellan fyndade en mjuk och tunn eko-tee på Åhléns och ett par orange shorts på H&M.
Sommarmatchad kille.
Det är bra att jag inte drar runt och spontanhandlar som jag gjorde när vi bodde i Stockholm, vi sparar pengar och har ett mindre prylberg. Men det är tråkigt. Internetshopping är hur bra och smidigt som helst men det är inte alls samma känsla som att ramla på ett reafynd i en fysisk butik. Att få en kasse i handen och ta med sig fyndet direkt.

Insåg idag att jag saknar det. Tillgången till allt. Tio minuter med t-banan och en världsstad öppnar sig.

Det är dock inte ett liv jag vill ha. Det livet har jag gett 15 år. Om en månad har det hunnit gå två år sedan jag blev lantis. Kanske läge att fira?
- vs -

3 kommentarer:

  1. Jag förstår känslan :-) Men de är rätt gött ute på landet. En skön frihet.
    Ha De!

    SvaraRadera
  2. Själv föredrar jag helt klart internetshopping framför att springa på stan.

    SvaraRadera
  3. Klart du ska fira! Jag har ju också lämnat stan för landet, men jobbar dock kvar i stan men oftast är jag så less på stan när jag jobbat att jag åker raka vägen hem till kidsen och lantluften i ställlet :-)

    Önskar dig en härlig lördag!

    Kram Jenny

    SvaraRadera

Kul att du tittade in här, om du lämnar en kommentar är det lätt för mig att hitta tillbaks till dig!