2012-06-05

Vinn ett par snygga skor från Moheda!

Svenska familjeföretaget MohedaToffeln är med sina handgjorda träskor trendigare än någonsin. Vad sägs om att glassa runt i ett par klassiska träskor i modern tappning i sommar?
1:a pris Ett par svarta ALLY träsandaler från Mohedatoffeln, värde 699 kr.
________________________________________

För att vara med ska du svara på följande fråga:

I hur många generationer har familjen Reinholdson drivit Mohedatoffeln?

Ledtråd hittar du här.
Skriv svaret som en kommentar tillsammans med din mailadress.
 ________________________________________

Extralotter
(Varje moment ger en extralott)

- Gilla MohedaToffeln på Facebook.
(Skriv att du gjort det.)

- Tipsa om tävlingen i din blogg eller Facebooksida.
(Bifoga direktlänken i kommentaren)

- Följ mig på bloglovin' eller gilla inlägget.
(Skriv vilket nummer du fick.)
________________________________________

Du kan tävla fram till och med midnatt den 17/6-12.
Lycka till!
________________________________________

Tävlingsregler
- För att tävlingsbidraget ska vara giltigt måste frågan besvaras och blogg- eller mailadress anges.
- Endast ett bidrag per person och IP-adress.
- Vitt eller svart är enväldig domare och beslut får gärna överklagas men har troligen ingen verkan.
- Eventuell vinstskatt bekostas av vinnaren.
- Vinster skickas endast inom Sverige.
- Om det inte går att kommentera kan du skicka svaret till vittellersvart@gmail.comMailbidragen publiceras som kommentarer efterhand.
- vs -

100 kommentarer:

  1. Svaret är fem generationer.
    Vilken snygg toffel!! :)

    SvaraRadera
  2. Är gärna med.

    1, I 5 generationer.

    2, Gillat på facebook - Lina johansson

    3, Följer dej på BL & gillat inlägget.

    johanssonlina84@hotmail.com

    SvaraRadera
  3. åhh jag vill jätte gärna vara med..

    svar på frågan: 5 generationer

    jag har gillat på facebook (veronica hedlund)

    har länkat i bloggen
    http://minbebis.com/blogg/inka/vinn-ett-par-s…or-fran-moheda/

    följer dig redan på bloglovin så gillade inlägget som nr 3

    kram veronica
    veronicahedlund@hotmail.se

    SvaraRadera
  4. Jag är med! Dom är inne på sin femte generation :)

    jag gillar på facebook med namnet Monia Sundgren

    och följer dig redan på bl så jag gillade inlägget som nummer 4

    moniasundgren@hotmail.com

    SvaraRadera
  5. Åh, dom vill jag så gärna ha.
    Den har drivits i 5 generationer.
    Linda J lolinondoda@spray.se

    SvaraRadera
  6. De är inne på femte generationen nu.
    Gillar redan på FB (Malin Bergling)

    /Malin
    foggy_notion79@hotmail.com

    SvaraRadera
  7. Är gärna med och tävlar. Svaret är 5 generationer.
    För extralotter:
    1. Gillar redan på facebook, liselotte andersson
    2. Följer dig redan via bloglovin, har gillat inlägget som nr 5
    liselotte.202andersson@telia.com

    SvaraRadera
  8. Rätt svar: 5 generationer
    Jag har gillat Moheda toffel sedan innan
    Jag är följare nr 299 och var den 4:e personen att gilla inlägget.
    Delat tävlingen på min face book https://www.facebook.com/anette.m.carlsson

    nettan.klar@gmail.com

    SvaraRadera
  9. 1. 5 generationer
    2. Gillar på facebook (Anneli Ek)
    3. Följer dig på bloglovin'

    Ha en fin nationaldag!
    vanitas@live.se

    SvaraRadera
  10. Svar: 5 generationer.
    Jag har gillat men har inte lyckats lägga upp tävlingen på FB. Men väl en av skorna. http://webshop.mohedatoffeln.com/shop/traskor-sandaler

    elga.dk@gmail.com

    SvaraRadera
  11. Svar: 5 generationer
    s_ilkert@hotmail.com

    SvaraRadera
  12. Svar: 5 generationer
    helenaforsbergnkpg@hotmail.com

    SvaraRadera
  13. Svar: 5 generationer
    Den som tillverkat tofflor i många år
    vet precis hur de ska vara för att passa fot med tår.

    SvaraRadera
  14. Gillar sedan läänge.
    Just nu drivs MohedaToffeln av den femte generationen skomakare.
    Har tipsat på min facebooksida: http://www.facebook.com/profile.php?id=100003295975953
    Hoppas på supertur, älskar dessa träskor med doft av varma sommardagar på det sena sjuttiotalet.
    Maria Brander, mammamia6@hotmail.se

    SvaraRadera
  15. det är femte generationen nu.
    har gillat på FB

    andan54@gmail.com

    SvaraRadera
  16. åh vad fina
    rätt svar i 5 generationer
    gillat på fb
    hoppas så på tur
    titti

    tittifairlane@hotmail.com

    SvaraRadera
  17. Hejsan!
    Jag vill självklart vara med och tävla om de snygga träsandalerna. Jag följer dig på bloglovin´ sedan tidigare och har gillat inlägget.
    Trevlig sommar!

    marianne eriksson
    marianne.e2@spray.se

    SvaraRadera
  18. 1) De är nu inne på femte generationen.
    2) Gillar Moheda Toffeln på FB som Paola Al
    3) Tipsat på FB, länk:
    https://www.facebook.com/permalink.php?story_fbid=426458477385171&id=100003722685679
    4) Bloglovin följare nr. 219

    SvaraRadera
  19. Svaret är fem generationer och jag gillar moheda på FB (ana nordlander lund) :D

    mejl: ienannandelavlivet@live.se

    SvaraRadera
  20. Härlig tävling! Jag älskar verkligen Moheda toffeln!! Rätt svar är fem generationer.
    Ha det gott
    mvh
    emely.drugge@hotmail.com

    SvaraRadera
  21. 5 generationer.


    frandes_4@hotmail.com

    SvaraRadera
  22. 5:e generationen

    forsberg_katarina@hotmail.com

    SvaraRadera
  23. Svar: Fem generationer

    - Har gillat på fb
    - Har gillat inlägget som nr. 9

    phebles_90[snabel-a]hotmail.com

    SvaraRadera
  24. Svar: 5 generationer.

    Mail: swefra@hotmail.com

    Mvh
    Helen L

    SvaraRadera
  25. Man är inne på femte generationen.
    ewa.malhammar@spray.se

    SvaraRadera
  26. 5 genarationer
    carin_bergstrom79@hotmail.com

    SvaraRadera
  27. Femte! zizzy@spray.se
    Gillar på fb :)

    SvaraRadera
  28. Jag är med, gillar på fb. oxå.
    Svar: 5 generationer.
    Kram Carina /Hjo
    kattarsel@live.se

    SvaraRadera
  29. Jag är gärna med! Svaret på frågan är fem generationer.

    /e.naslund@hotmail.com

    SvaraRadera
  30. Femte generationen.

    Annica
    annicamarie79@hotmail.com

    SvaraRadera
  31. jag vill vinna träsandaler till mej min storlek är 40 missan109@live.com mvh annsofi

    SvaraRadera
  32. Det menes vel at svaret er 5 generasjoner, ut fra denne artikkelen:
    ------------------------------
    I. Reinholdson Sko AB, efter grundaren Inge Reinholdson som startade företaget 1973. Inom familjen har det tillverkats skor i generationer och den nuvarande tillhör den femte generationen.


    Beste hilsen
    Bente Hagen
    netlohell@hotmail.com

    SvaraRadera
  33. Det är den femte generationen som driver Mohedatoffeln.

    linnea_eurn@yahoo.com

    SvaraRadera
  34. Hej. Jag är gärna med och tävlar :) Svaret på frågan är 5 generationer. Har gillat Mohedatoffeln på Facebook (Sanna Westeson). Nu håller vi tummarna! Sanna Westeson

    SvaraRadera
  35. 5

    sandra88@home.se

    SvaraRadera
  36. 5 genererationer!! lovisa.alehagen@gmail.com

    SvaraRadera
  37. 5 generationer.

    therese.engstrom@telia.com

    SvaraRadera
  38. Tjingeling! Jag är gärna med!
    Det är femte generationen som nu driver Mohedatoffeln.
    Gillar redan bloggen på bloglovin, och jag gillade inlägget som nr. 10.

    SvaraRadera
  39. 1. Svar: Familjen Reinholdson har tillverkat skor i 5 generationer (jag hittar dock ingen info om hur många generationer de tillverkat skor under namnet Moheda Toffeln).

    2. Gillar på fb (Emma Norrman)

    3. Följer din blogg på bloglovin och har gillat inlägget som nr 11.

    /Emma
    nutsandbananas@gmail.com

    SvaraRadera
  40. hej
    skulle gärna vinna
    svar: 5 generationer

    gist@home.se

    SvaraRadera
  41. hej

    jag vill gärna vinna
    svar: 5 generationer

    gist@home.se

    SvaraRadera
  42. 5 generationer!

    olof.forslund@hotmail.com

    SvaraRadera
  43. Johanna Gustavsson2012-06-07 15:32

    Hej!

    Svar: 5 generationer.

    Nu håller jag tummarna!
    /Johanna G
    johanna@happyfejs.se

    SvaraRadera
  44. Jag är med!
    Fin tävling som vanligt :)
    Svaret är 5 generationer.
    * Är följare som gillat inlägget som den 12:e

    Ha det bra!
    // Caroline
    vitabergenserik@hotmail.com

    SvaraRadera
  45. Hej
    Jag vill jättegärna vara med och tävla.

    Svar: Fem generationer

    sol.rosan@hotmail.com

    SvaraRadera
  46. Hej! Vill vinna!!
    Är 5 generationer som de drivit Mohedatoffeln!
    Har gillat på Facebook!
    Mvh Veronica

    veronaelisabeth@hotmail.com

    SvaraRadera
  47. Femte generationen

    annkatrin_jorborn@hotmail.com

    SvaraRadera
  48. 5 generationer

    kerran62@hotmail.com

    SvaraRadera
  49. Jag vill absolut vara med! ÄLSKAR dessa fina skorna!!

    Svar: 5 generationer.

    Jag gillar också på Fb. Och har också delat på min logg.
    https://www.facebook.com/amanda.ydnas

    Nu hoppas jag på tur!
    creyla@live.se

    SvaraRadera
  50. De har tillverkat skor i fem generationer.
    Dessa skor är bara ett måste, så snygga! Tänk att få glida runt i dessa på mysiga små kullerstensgator i Ystad. Jag drömmer mig bort!

    Ha en härlig helg! Kram Christine
    peterssonchristine@hotmail.com

    SvaraRadera
  51. Svar: 5 generationer
    Jag är med och gillar på FB.

    SvaraRadera
  52. Jag är gärna med :-)
    Svar: 5

    Jag har länkat i min blogg
    http://spacegirl.blogg.se/tavlingsblogg/2012/june/17-juni-vinn-trasandaler.html

    Spacegirl_@spray.se

    SvaraRadera
  53. Svar: 5 generationer

    Hälsningar Kerstin

    kerran62@hotmail.com

    SvaraRadera
  54. svaret på frågan är 5 generationer

    Gillar på facebook sedan förut under namnet Helena Lindgren

    Hoppas på turen Kram

    Jagalskarsarah@hotmail.com

    SvaraRadera
  55. Såklart jag är med i utlottningen ;)
    Svar:
    5 Generationer
    Extralotter:
    * Gillar på FB Pernilla Wamsjö
    * Tipsat och Länkat till tävlingen på FB
    * Följer dig på bloglovin och blev nr 2 att Gilla inlägget

    SvaraRadera
  56. 1. De har drivit det sen 1973, alltså i 39år.

    2. Gillar på facebook (Annika Nilsson Pettersson)

    3. Länkar: http://nilssonpettersson.blogg.se/tavlar/2012/june/vittellersvart-1.html#comment

    4. Följer dig redan, blev nr 14 som gillade inlägget.

    KRam Annika
    familjenpettersson@hotmail.se

    SvaraRadera
  57. svar: 5

    Gillar på FB (Carola Lind)
    Länk: http://mammamuh.blogg.se/tavla/2012/june/traskor-2.html

    Gillar inlägget som # 14

    carola(at)officefixarna.com

    SvaraRadera
  58. 1. Svar: 5 generationer

    2. Länkar här
    http://sofiestavlingsblogg.blogg.se/2012/june/17-juni-svarta-ally-trasandaler-fran-moheda.html

    3. Gillar pá FB - Sofie Lindholm

    4. Följer redan pá bloglovin och blev nr 15 att gilla inlägget

    Háller tummarna
    MVH Sofie
    citcit.kuruyemis@gmail.com

    SvaraRadera
  59. I hela 5 generationer!
    marsupilami007@hotmail.com

    SvaraRadera
  60. Sååå snygga skor!!!
    Familjen Reinholdson har drivit Mohedatoffeln i 5 generationer.
    /Mia Lövgren
    lowa_82@hotmail.com

    SvaraRadera
  61. De är nu inne på sin femte genreation.
    Gillat på FB (caroline lausmaa)
    Min mail: crazy_cowsick(a)hotmail.com

    SvaraRadera
  62. Jag är gärna med och tävlar!
    * Svar: Den nuvarande är den femte generationen!
    * Gillar på FB (Liljegren).
    * Tipsar om tävlingen: http://kristinasblogg.blogg.se/tavlingar/2012/june/vinn-ett-par-snygga-skor-fran-moheda.html
    * Följer redan på BL, gillar inlägget som nr 16.

    SvaraRadera
  63. Hejhej!! Svaret är: 5 generationer.
    YEAH YEAH, min drömvinst... villl ha ;)

    /Tettin

    SvaraRadera
  64. Karin Brandenberg2012-06-11 20:58

    Hej Anna !

    Snygga skor från Moheda jag gärna vill vinna
    och bli sommarens lyckligaste kvinna !

    Sommarhälsningar
    Karin

    SvaraRadera
  65. Sven Söderling2012-06-11 20:59

    Femte generationen
    1 lott

    Sven Söderling

    SvaraRadera
  66. SVAR: Fem generationer.

    Maria (marishkasenator(at)gmail.com)

    SvaraRadera
  67. Åsa Andersson2012-06-11 21:35

    Åh vilken fin vinst, klart jag är med och tävlar :)
    Svar: 5 generationer!

    Mail: asaand53@gmail.com

    Ha det fint :)

    SvaraRadera
  68. Fem generationer! Gudars, vilken fin sko! Hoppas verkligen jag har tur nu och vinner!
    theanderanna@gmail.com

    SvaraRadera
  69. Svar: Fem generationer.
    Jag gillar MohedaToffeln på Facebook.

    SvaraRadera
  70. I fem generationer har familjen Reinholdson drivit mohedatoffeln och min mejladress är fridaamskold@hotmail.com, :)

    SvaraRadera
  71. svar: 5 generationer

    vh
    Monika
    utsikten79@telia.com

    SvaraRadera
  72. Har tipsat här

    http://molnboanna.blogg.se/2012/june/moheda-176.html

    SvaraRadera
  73. De har drivit mohedatoffeln i fyra generationer och är nu inne på den femte (:

    mail: sweetie_@hotmail.com

    SvaraRadera
  74. 5 generationer!!!!!
    jag är med och tävlar!
    sg_martinsson@hotmail.com)

    SvaraRadera
  75. Hejsan! Jag är gärna med i tävlingen. Svaret på frågan är: Fem generationer.
    Är med om en extralott, då jag like:at inlägget på blogglovin', fick nummer 3 som tyckte om det.
    Mail: emelina@gmail.com

    SvaraRadera
  76. Jag är gärna med! :)
    Svar: 5


    turkost@gmail.com

    SvaraRadera
  77. Hej jag vill vara med o jag hade blivit SÅ glad om jag vann
    1 De nuvarande tillverkarna är den femte generationen
    2 Gillar på fb emma rudbec
    3 Tipsar om tävlingen på min emma rudbeck fb https://www.facebook.com/emma.rudbeck
    4 Följer dig på bl gillar inlägget som nr4
    Hoppas på tur emmar23@hotmail.com

    SvaraRadera
  78. Jag är gärna med!
    1. Svar: Fem generationer
    2. FB: C Care Regn
    3. Har länkat.
    http://care69.blogspot.se/2012/06/17-juni-vinn-ett-par-snygga-skor-fran.html
    4. Är följare och har gillat inlägget.

    care69(at)live.se

    SvaraRadera
  79. jag är med.

    1. svaret är 5 generationer

    2. gillar på fb (linda hallstensson)

    3. har länkat i bloggen här: http://tavlingstipsarna.blogg.se/2012/june/trasandaler.html#comment

    mail: litenmentuff@ive.com

    SvaraRadera
  80. Svar: Femte generationen!

    Jag tar även en extra lott eftersom jag gillar Mohedatoffeln på facebook (under namnet Kim Falkenström).

    Nu håller jag tummarna, eller kanske främst tårna! :)

    // Kim
    kimsan_@hotmail.com

    SvaraRadera
  81. Jag är gärna med.
    Svar;
    Fem generationer
    Jag gillar på fb (Johanna hannah jansson)
    Jag har tipsat;
    http://barajagochmin.blogspot.se/2012/06/jag-tavlar_6333.html
    Följer dig redan så har gillat inlägget som nr 17.
    min mail: rockbarnettavlar(at)hotmail.com
    kram/Johanna

    SvaraRadera
  82. 5:e generationen

    mmfacebook@anadora.se

    Gillat MohedaToffeln på Facebook :-)

    SvaraRadera
  83. Hej!

    Jag vill vara med och tävla!

    Svar: 5 generationer

    Jag gillar på FB (Annika Nilsson

    Jag har tipsat på FB: https://www.facebook.com/#!/annika.nilsson.357

    Annika Nilsson
    aneritrea@hotmail.com

    SvaraRadera
  84. Svar på frågan: Familjen reinholdson har drivit mohedatoffeln i fem generationer:)

    Min mailadress: Johanna_nilsson_123@msn.com

    SvaraRadera
  85. Hejsan! Jag är med och tävlar! Gillar Moheda sedan tidigare.Svaret är fem generationer.Hoppas på tur!

    Mvh Eva Mårtensson
    evalazio@passagen.se

    SvaraRadera
  86. 1. 5 generationer
    2. Gillar redan Hoheda på facebook

    SvaraRadera
  87. Femte generationen nu.

    pemms66@yahoo.com

    SvaraRadera
  88. I 5 generationer

    ellaneslla@hotmail.com

    SvaraRadera
  89. Det är den 5:e generationen som driver företaget nu!

    Jag har länkat här: http://tavlingsbloggen.soclog.se/p/2012/6/?link=1339830725

    jennysen81@gmail.com

    SvaraRadera
  90. Hej! Jag är gärna med och tävlar :)
    1. Familjen har tillverkat skor i 5 generationer.
    2. Jag gillar Moheda Toffeln på FB.
    3. Jag följer dig sedan tidigare på BL och gillar det här inlägget.
    Ha det fint!
    //Anna
    channa_82@hotmail.com

    SvaraRadera
  91. Anna Berglund-Lundkvist2012-06-16 12:29

    Svar: 3:e generationen

    Gillar redan på fb - Anna Berglund-Lundkvist

    Följer dig redan och gillar som nr 19

    anna.berglund70@yahoo.se

    SvaraRadera
  92. svar 5 generationer, gillar sen tidigare:) sophhjarta@hotmail.com

    SvaraRadera
  93. Rätt svar: 5 generationer hannarosen_16@hotmail.com

    SvaraRadera
  94. Hej!

    Svar : 5 generationer.
    malinmal@hotmail.com

    SvaraRadera
  95. Svar
    Inom familjen har det tillverkats skor i generationer och den nuvarande tillhör den femte generationen.om jag vinner vill jag ha stl 36
    kram Ulla
    hagglundu@yahoo.se

    SvaraRadera
  96. 5 generationer
    Gillar på FB (Jessica Hellström)
    Hoppas på tur!

    Jessica Hellström
    jessica_hellstrom@hotmail.com

    SvaraRadera
  97. Familjen Reinholdsson har drivit företaget i fem generationer. Jag gillar Mohedatoffeln på facebook och jag gillar detta inlägg på bloglovin, nummer 20.
    Mailadress: amandaryden91@hotmail.com

    SvaraRadera
  98. Nuvarande ägare är 5:e generationen.

    SvaraRadera
  99. Hej! Svaret är fem generationer. Jag tar gärna en lott.

    tyra123@hotmail.se

    SvaraRadera
  100. Nu är det den 5:e generationen som tillverkar skor

    Hälsningar petra_backstrom@hotmail.com

    SvaraRadera

Kul att du tittade in här, om du lämnar en kommentar är det lätt för mig att hitta tillbaks till dig!