2012-07-07

Börja om från början

Då har jag bestämt mig för att köra strikt lchf i två veckor. Börja om på nytt.
Max 40 g kolhydrater/dag men helst ca 20 g. Det blir en del räknande som jag ju inte gillar, men jag gillar inte heller att låta bli med choklad och det klarar jag, med vissa svårigheter, trots allt.

Jag ska även skaffa Cocosa eller annan kokosolja och ta en tesked före frukost, eller i kaffet. Det rekommenderas av fina läsare och jag tror att det för min del kan vara en bra mental trigger. Precis som jag i mitt tidigare liv kände mig riktigt nöjd om jag rört på mig före frukost, så att kroppen förbränner rätt saker.

Då blir min meny helt annorlunda. Idag såg den ut såhär:

Frukost
En kopp kaffe med lite standardmjölk.
En Finn Crisp med smör, lite leverpastej och paprika


Lunch
Ett paket bacon
Cocktailtomater
Lite ost


Kaffe med lite mjölk

Middag
Grillad laxfilé

Lite sås turkisk yoghurt, kaviar och keso
Sallad av ruccola, avocado, tomat och paprika


En liten skiva vattenmelon
Kaffe med lite mjölk

Men en sådan meny hamnar jag enligt min räkning på ca 20 g kolhydrater. Det konsitga är att jag, även nu när jag har lagt mig, är mätt. Vad huvudet säger är en annan sak men kroppen är nöjd. Tidigare skulle jag ha ätit ca tre gånger så mycket mat, fikat ett par gånger och avslutat dagen med glass, choklad och kanske en macka. Jag överdriver inte.

En dag down, 13 to go...
- vs -

2 kommentarer:

Kul att du tittade in här, om du lämnar en kommentar är det lätt för mig att hitta tillbaks till dig!