2012-07-24

FLUX Orange - testat!

FLUX Orange heter årets (första) Limited Edition munskölj med smak av apelsin.
Flux Orange har en frisk apelsinsmak och har samma höga fluorhalt som vanliga Flux (0,2 % NaF). Ett riktigt somrig fluorskölj som både smakar gott och ger starka tänder.
Min första tanke när jag såg att kommit med en munskölj med apelsinsmak var, milt sagt, eh hallå, alla vet väl hur illa det smakar om man äter apelsin efter tandborstning?

Jag var med andra ord väldigt skeptisk till produkten.

De första två gångerna smakade det lite konstigt, inte alls illa som jag förväntat mig, och troligen var det främst ovant. Efter det har smaken vuxit, det funkar faktiskt med apelsin. Man känner sig lika fräsch och ren som med en mintsmakande munskölj. Kul variant, nu återstår det att se om de kommer komma med en ny Limited Edtition nästa år och vilken smak den då kommer ha.

Flux Orange hittar du bland annat hos Kronans Droghandel tom augusti.
- vs -

1 kommentar:

  1. Spännande !! Precis som dig tycker jag att smaken låter lite "udda", men man kanske skulle ge det en chans och testa :)

    SvaraRadera

Kul att du tittade in här, om du lämnar en kommentar är det lätt för mig att hitta tillbaks till dig!