2012-07-14

Framsteg

Vägningen igår visade på en 2,5 kg viktminskning. Nu var det ju väldigt längesen jag senast vägde mig men jag tror att vikten sedan dess stått stilla. Så 2,5 kg på tre veckor känner jag mig nöjd med, en sund minskning och även om det mesta består av så behöver  jag peppniningen det ger.

När vi handlade häromdagen slängde jag ner en burk Häagen-Dasz. Den är ännu oöppnad och jag har haft små planer att jag ska äta den när vi ser en bra film någon kväll framöver. Alltså inte hela burken utan bara en liten skål.

Det lustiga är att jag inte är sugen på den. Visst finns det ett mentalt sug men kroppsligt är det inget jag längtar efter. Kanske är den värsta abstinensen över?

Det är så ofta jag är på väg att ta en kaka eller vad som helst som råkar komma i min väg och det är bara ren vana. Det är rätt otroligt hur mycket onödigt jag tidigare smällt i mig. Hunger har sällan haft något med saken att göra det har främst varit tristess och tillgång det handlat om. Något att göra. Förutom det uppenbara - att det smakar gott och det är skönt i hela kroppen...
Andra framsteg står Liten för. Hon har börjat klappa händer och två tänder i överkäken är på väg fram. Inte framtänderna utan de bredvid. Hon kommer se ut som unga fröken Dracula när de är framme. Kul tjej!
- vs -

4 kommentarer:

  1. Heja,heja! Vad duktig du är som står emot frestelserna och det har ju givit resultat! :)

    SvaraRadera
  2. Det är ju ett jättebra resultat! Grattis! :-)

    SvaraRadera
  3. Inte illa!
    Och lilla fröken Dracula kommer att vara ursöt som vampyrlookalike!

    SvaraRadera

Kul att du tittade in här, om du lämnar en kommentar är det lätt för mig att hitta tillbaks till dig!