2012-07-08

Gubbe klipper gräs

Sommarparadiset har en stor tomt med mycket gräs som ska klippas helst en gång i veckan. Tidigare år har detta skett med en motorgräsklippare man med armkraft skjutit framför sig. Den har senare bytts ut till en självgående sådan som ju ändå kräver en del arbete.

I år står här en sprillans åkgräsklippare. Fullt förståeligt eftersom ägarna av paradiset, liksom vi alla, börjar bli lite äldre och med tanke på att gräsmattans storlek och något utmanande planlösning kräver rätt mycket kraft så är valet smart.
Men jag inser snabbt, när jag ser min man glatt körandes på gräsklipparen, att jag tyckt att handjagarklippningen varit ganska sexig. Att se min vackre man jobba sig svettig i trädgården heta sommardagar, jag har uppskattat det.

Nu får jag se en ung gubbe skumpa runt på en pytteliten maskin. Det är inte det minsta sexigt.

Det ser roligt ut. Roligt så att jag skrattar åt honom. Inte med.

Jag tror att jag fått se en glimt av mitt liv om ca 30 år och det finns trots allt en charm i det.
- vs -

1 kommentar:

  1. Fram med handjagaren och några kalla öl (mutor! ) och vifta med ögonfransarna lite... ;-)

    Min man klippte gräs idag. I gummistövlar,arbetsbyxor och tröja.
    Lite sexigt trots utstyrseln :-)

    SvaraRadera

Kul att du tittade in här, om du lämnar en kommentar är det lätt för mig att hitta tillbaks till dig!