2012-07-19

Hot & Sweet

Mitt sötsug är inte helt borta, det dyker dock upp mer sällan men ibland är det starkare än någonsin. Så pass att jag tog ca en dl glass häromkvällen.

Det smakade riktigt gott och räckte till att stilla suget. Samtidigt är jag inte säker på om det verkligen är just sötsaker jag vill ha eller om jag bara vill äta vad som helst av vana?

En av de saker jag märkt skillnad på de senaste veckorna är att jag nu kan äta stark mat igen. För många år sedan älskade jag starka indiska rätter, het salsa och så vidare. Till min förtvivlan började jag få ont i magen av heta rätter och fick sluta helt. Inte längre! Om det beror på lchf eller något annat är omöjligt att säga men jag är glad oavsett anledning. Nu blir det Tandoori istället för Korma nästa gång vi äter indiskt.

Annars så går dietandet fortfarande bra, glassen stör mig inte för jag tror att jag ändå lyckats hålla mig i ketos. Det ska ju inte spela någon roll vad de 20 g kolhydraterna består av så tekniskt sett skulle jag kunna äta enbart choklad. Det håller jag mig omöjligen mätt på så det är ju inte aktuellt. men tekniskt sett.
- vs -

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kul att du tittade in här, om du lämnar en kommentar är det lätt för mig att hitta tillbaks till dig!