2012-07-13

Men asså smartskalle...

Min familj och kusinfamiljen roade sig på ett äventyrsbad idag. Jag och Liten höll oss i stan. Tänkte vara smart och passa på att kolla mitt bodtryck när vi ändå var vid en vårdcentral. De hade ett rum där man får kolla blodtryck, vikt, längd och liknande på egen hand. Där fanns en stor tavla med instruktioner, det första man ska göra är vila i tio minuter före tryckmätning.

Såhär vilade jag: 
  • Promenad med barnvagn i uppförsbacke till vårdcentralen.
  • Mild hjärtklappning när vi kommer fram.
  • Irrar runt i receptionen för att få information.
  • Receptionen har lunchstängt.
  • Barnvagnen får inte tas med in.
  • Hittar särskild plats att parkera vagnen finns utanför receptionen.
  • Nu är Liten ledsen och vill komma upp ur vagnen.
  • Vill inte lämna vagnen pga stöldrisken.
  • Receptionen har viss uppsikt - receptionen är stängd.
  • Tar av skötväskan, tömmaer vagnen och proppar ner i väskan.
  • Parkerar vagnen, mot min vilja, och tar upp ledsen bebis.
  • Letar efter blodtrycksrummet.
  • Liten nöjd i famnen, hittar rummet.
  • Går in, hänger upp upptaget-skylt på handtaget.
  • Ser skylt som säger att jag ska vila i minst tio minuter.
  • Undrar hur jag ska vila och vart jag kan placera Liten.
  • Passar på att väga mig, lägger Liten på en stol bredvid och håller en hand på henne under tiden.
  • Liten tröttnar och börjar gråta.
  • Någon annan vill in och mäta sitt tryck.
  • Tar upp henne och slänger in armen i manschetten.
  • Startar maskinen.
  • Liten ledsen, jag gungar henne med knäet.
  • Tryck och puls är mätta.
Needless to say så blev det hela inte rättvisande. Ska åka dit en annan dag och faktiskt vila (sitta still i lugn och ro) innan. Tänker att jag ska ringa min läkare om det är så att blodtrycksfallen fortsätter och då är det ju bra att ha aktuella värden.
- vs -

1 kommentar:

Kul att du tittade in här, om du lämnar en kommentar är det lätt för mig att hitta tillbaks till dig!