2012-07-10

Såhär går det

Idag regnade det och när vi för tillfället är tio personer här med begränsat inomhusutrymme bestämde vi oss för att ta en dagstur till en närliggande stad.

Det var en rejäl utmaning för min del. Det fanns caféer med härliga bakelser, matbutiken doftade nybakt bröd och hade Ben & Jerrys kompletta sortiment. Nya kaksorter, nya chokladprodukter, till och med müsli som jag väldigt sällan äter lockade enormt. Till slut blev det en Latte och den mjölkmängden skulle kunna tippa över de 20 gram kolhydrater jag får äta. Känner mig ändå nöjd, om några få kolhydrater extra bestående av mjölk, och inte choklad, överstiger tillåten mängd så är det okej.

Önskar att jag hade ett måttband så att jag kunde mäta mitt omfång, jag är osäker på om jag kommer se resultat annars. Just nu är jag väldigt inställd på att köra strikt i prick två veckor och efter det får jag äta lite glass och sen fortsätter jag så strikt jag känner att jag vill/orkar.

Om jag fortfarande kommer sträva efter en sötsaksbelöning.

Jag är faktiskt inte direkt sötsugen, inte på det där abstinensaktiga viset utan det är främst en önskan om att äta. Bara äta. Tror att jag saknar ätandet som ju upptagit stora delar av mina dagar. Nu äter jag tre gånger om dagen, något mer behöver jag inte.

Det känns bra att äta på det här viset. Sunt, enkelt  och gott. Jag vet exakt vad jag får i mig och det blir nästan inga tillsatser eller liknande eftersom råvarorna är så tydliga. Det är kött, kyckling, mejeriprodukter, ägg, olja osv. Inga glutamatssprängda pulversåser eller sockerstinna flingor, rent helt enkelt.

- vs -

2 kommentarer:

  1. Bra gjort att stå emot de sockerstinna sakerna!
    Helgens tårtätning gav ett större ätbegär än väntat. Även jag saknar ätandet i sig.
    Läskigt hur en del vanor kan bita sig fast.

    Lösviktsgodis har varit min största last och intaget av olika e-medel har ju minskat drastiskt nu. Det måste ju verkligen vara ett stort plus oavsett hur det går med vikten.

    Ska sova på hotell några nätter, får se hur strikt jag blir vid frukost. En del av mig säger att bacon och ägg räcker bra, den andra delen säger att jag ska unna mig det jag vill ha :P

    SvaraRadera

Kul att du tittade in här, om du lämnar en kommentar är det lätt för mig att hitta tillbaks till dig!