2012-07-27

Skillnader

Imorgon är det fem veckor sedan jag började äta enligt LCHF. De första två veckorna var relativt fria och blev främst ett sockerstopp. De nästkommande två veckorna var strikta, dvs max 20 g kolhydrater per dag. Jag äter fortfarande med 20 g/dag som mål men är nöjd så länge jag håller mig under 40 g.

Det här är de skillnader jag märkt av än så länge;

- Kan återigen äta stark mat.
- 4 kg viktminskning, magen är mindre.
- Blir inte akut trött efter varje måltid.
- Vaknar inte vrålhungrig på morgnarna.
- Är sällan proppmätt och svullen.


Om det beror på dieten eller om det bara är ett sammanträffande vet jag naturligtvis inte men saker har hänt.

Det gör mig glad, stolt och ger en ny energi. Det blir så uppenbart hur allt hänger ihop.

När jag trivs i min kropp blir jag

- mer bekväm
- gladare
- piggare
- lyckligare.
- vs -

2 kommentarer:

  1. Jag tycker om de här inläggen, tycker om att läsa hur det går för dig. Läser gärna mer!

    SvaraRadera
  2. Kul att höra! Det är extra peppande att veta att mina inlägg blir lästa.

    :)

    SvaraRadera

Kul att du tittade in här, om du lämnar en kommentar är det lätt för mig att hitta tillbaks till dig!