2012-07-02

Vinn 1 av 3 Mammasnack från Kylskåpspoesi!

Härliga Kylskåpspoesi AB ger tre av er chansen att vinna ett av deras splitternya sällskapspel - Mammasnack!
Mammasnack - ett spel om det underbara livet med sömnbrist, bolibompa och bajsblöjor.

Vilket är det konstigaste ställe du bytt en blöja på? Vad skulle du tycka om en tjejkompis döpte sitt barn till samma namn som ditt barn? Hur skulle du reagera om din svärmor gav ditt barn en t-shirt med trycket ”lik mamma men söt ändå”? Skulle du kunna tänka dig att skaffa en tatuering med ditt barns namn?

Mammasnack är ett verkligt träffsäkert spel med över 300 roliga och engagerande frågor för dig som har, just har fått eller som väntar barn. Ett fantastiskt kul diskussionsspel!
__________________________________________

För att vara med ska du svara på följande fråga:

Vad kallar du din mamma?

Morsan, mor, mamma eller kanske vid förnamn? 

Skriv svaret som en kommentar och ange även din mailadress. 
__________________________________________

Extrachanser
(Varje moment ger en extrachans).

- Gilla Kylskåpspoesi på Facebook.
(Skriv att du gjort det).

- Tipsa om tävlingen i din blogg eller Facebooksida.
(Bifoga direktlänken i kommentaren).

- Följ mig på bloglovin' eller gilla inlägget.
(Skriv vilket nummer du fick).
__________________________________________

Du kan tävla fram till och med midnatt den 8/7-12.
Lycka till!


Tävlingsregler
- För att tävlingsbidraget ska vara giltigt måste frågan besvaras och blogg- eller mailadress anges.
- Endast ett bidrag per person och IP-adress.
- Vitt eller svart är enväldig domare och beslut får gärna överklagas men har troligen ingen verkan.
- Eventuell vinstskatt bekostas av vinnaren.
- Vinster skickas endast inom Sverige.
- Om det inte går att kommentera kan du skicka svaret till vittellersvart@gmail.comMailbidragen publiceras som kommentarer efterhand.

 - vs -

43 kommentarer:

  1. jag är med! Min mamma är inte vid liv längre, men när hon levde kallade jag henne mamma :)

    Har gillat på fb med namnet Monia Sundgren

    Följer dig redan på bl, gillar inlägget som nummer 1 :)

    SvaraRadera
  2. Jag är med och tar alla lotter!

    - Jag kallar mamma för mamma :)
    - Gillar på FB (Sara Kramer)
    - Har tipsat om tävlingen på FB
    - Följer dig redan på Bloglovin, men gillade inlägget och blev gillare nummer 3 :)

    SvaraRadera
  3. Jag kallar min mamma för just mamma! Fast sen jag fick barn blir det ju mycket mormor oxå!

    Jag gillar på facebook som Kim Falkenström

    :)

    SvaraRadera
  4. Jag är gärna med!
    Jag säger "mamma" till min mamma.
    FB: C Care Regn
    Har länkat.
    http://care69.blogspot.se/2012/07/8-juli-vinn-1-av-3-mammasnack-fran.html
    Är följare och har gillat inlägget, vi är nu 3 som gillar.

    care69(at)live.se

    SvaraRadera
  5. Hihi, vilken mysig tävling. När jag pratar OM min mamma så kallar jag henne "min ömma moder", efter Tage Danielssons "Karl-Bertil Johnssons Jul". När jag pratar med henne så kallas hon helt sonika för "mor". Vi kallar varandra så i min närmsta familj. Vi kallar varandra mor, syster, bror, far etc... Litet mysigt!
    email: emelina@gmail.com
    Extralott: Gillade inlägget, blev #4

    SvaraRadera
  6. ...jag säger mamma.
    Utom inför min dotter,då blir det mormor :-)

    SvaraRadera
  7. Monika Gustavsson2012-07-02 18:57

    Jag säger mamma mu eftersom hon älskar kor. Hon samlar på allt med kor. Nu i juni hade min 11 åriga dotter gjort en egen ask i träslöjden med en kobild på. Mamma MU!

    vh
    Mamma Monika
    utsikten79@telia.com

    SvaraRadera
  8. Jag är med!
    Min mamma kallar mej för Gumman och jag kallar henne för Tanten :)
    Följer på bloglovin nr 242
    gertruddurtreg@live.se

    SvaraRadera
  9. Jag säger mamma till min älskade mamma! Det svåra är att vi jobbar på samma arbetsplats och det är sååå svårt då att tilltala henne med hennes förnamn istället haha

    Kram

    SvaraRadera
  10. Är med!
    Kallar min mamma för Mamma eller Mor, om hon någon gång inte reagerar brukar jag argt säga hennes förnamn haha :)
    Gillar på facebook med namnet Emilia Lindbom.
    Följer dig via bl & gillade inlägget som nr 6!

    SvaraRadera
  11. Mamma säger jag.

    Annica
    annicamarie79@hotmail.com

    SvaraRadera
  12. Äiti

    anle@hotmail.se

    SvaraRadera
  13. Mor

    bengtgunnarhj@telia.com

    SvaraRadera
  14. Jag kalla mamma för mor.

    Carro68@live.se

    SvaraRadera
  15. Jag kallar min mamma för just mamma. Skulle ALDRIG få för mig att säga morsan, tycker det låter som en svordom.
    Hälsningar Christine

    peterssonchristine@hotmail.com

    SvaraRadera
  16. Jag kallar min mamma för mamma. Säger aldrig morsan tycker det låter så fullt. Jag är den enda av oss mammas barn som kallar henne för mamma. Dom andra kallar henne sitt förnamn. Men inte jag kallar henne aldrig sitt förnamn. Hon är ju min mamma varför ska jag då kalla hennes förnamn. :)

    extra chanser

    Gillar på facebook sedan förut under namnet Helena Lindgren

    Tipsat om tävlingen på min blogg inlägget hittar du här http://www.supergirlpower.devote.se/blogs/20638006/taevling-hos-vitt-eller-svart.htm#WriteComment

    Gillar inlägget på bloglovin som nummer 7

    Kram

    Jagalskarsarah@hotmail.com

    SvaraRadera
  17. Jag kallar henne för "mamma" eller "Janne" (som kommer sig av att hon heter Lilian, som blev till Lilla Jan som blev till Janne). :)

    Jag har gillat sidan på FB (ana nordlander lund), gillat inlägget på bloglovin' som gillare nr 8 samt bloggat om din fina tävling här: http://softkitty.bloggplatsen.se/2012/07/03/8185180-vinn-spelet-mammasnack-fran-kylskapspoesi/

    Min mejladress är: ienannandelavlivet@live.se

    SvaraRadera
  18. vilken bra tävling jag vill vinna spelet till mej kommer att spela med mina vänner på jobbet hälsningar från ann-sofi
    missan109@live.com

    SvaraRadera
  19. Caroline Ståhl2012-07-03 16:10

    Jag kallar min mamma för mammiluttan ! :)

    SvaraRadera
  20. Vilket härligt spel ;)
    Skulle ju passa perfekt på mammaträffarna när barnen somnat!
    Som svar på frågan blir det: "Mamma" :)
    Jag har gillat på facebook (frederica balk), börjat följa på bloglovin och gillar inlägget som nr 9.
    Och i min blogg http://ljuvligtvitt.blogg.se finns en länkad bild på sidan, så det inte ska försvinna bland alla inlägg.
    Nu håller jag tummar och tår för hela min "föräldrargrupp" ;)
    Kram!

    SvaraRadera
  21. Jasmine NG kladdkaka1984@hotmail.com2012-07-03 23:56

    Jag är med och tävlar om spelet :) De vill jag spela med min MAMSING. Jag blir mamma i augusti.
    Gillar inlägget som nummer 10.
    Kramar!
    Jasmine

    SvaraRadera
  22. Jag säger mamma eller Sylvia. men när jag fick barn blev det även mormor :)

    Ha det bra ALLA i vårat SommarSverige.

    greatgirl@tele2.se

    SvaraRadera
  23. Jag säger mamma men ibland använder jag även mor.

    therese.engstrom@telia.com

    SvaraRadera
  24. Är gärna med och tävlar. Tyvärr lever inte min mamma, men jag kallade henne för Mamma och pratar jag om henne nu så säger jag också Mamma
    För extrachanser
    1. Gillar redan på facebook, liselotte andersson
    . Följer dig redan via bloglovin, nr 11 att gilla inlägget
    liselotte.202andersson@telia.com

    SvaraRadera
  25. Hej!

    1. Jag säger mamma. Kan även säga moder`n (är från Norge och då har man väl blivit lite Fleksnes-påverkad:) )
    2. Gillar redan Kylskåpspoesi på Fb (Hilde Jensen)
    3. Tipsar om tävlingen i min Fb (samma namn som ovan)
    4. Följer dig redan på bloglovin och gillade inlägget som nr. 12

    Nu hoppas jag på tur!
    Kram från hilde_jensen@hotmail.com

    SvaraRadera
  26. Hej!
    Underbart spel! Vill vinna!

    1) Mamma eller mamsen!
    2) Jag gillar på FB (Annika Nilsson)
    3) Jag har länkat och tipsat om tävlingen på FB

    Annika Nilsson
    aneritrea@hotmail.com

    SvaraRadera
  27. MAMMA!

    Sofie
    sofiek78@gmail.com

    SvaraRadera
  28. Therese Nilsson2012-07-05 22:19

    Jag kallar min mamma just för mamma. Har tyvärr ingen blogg men gillar er sida på facebook och har delat med mig så tja nu återstår att hoppas.
    Min mailadress är: tes.san75@hotmail.com

    SvaraRadera
  29. jag är med.

    jag kallar min mamma för mamma.

    gillar på fb sedan tidigare (linda hallstensson)

    och har länkat i bloggen här: http://tavlingstipsarna.blogg.se/2012/july/spel.html#comment

    mail: litenmentuff@live.com

    ha en trevlig helg!!

    SvaraRadera
  30. - Jag kallar min mamma för mamma, mors (ja inte morsan utan bara mors av ngn anledning) ibland händer det att jag säger mamsen :)

    - Gillar med namnet Agnes Åsberg

    - http://aggehh.blogg.se/tavlingstips/2012/july/vinn-mammasnack-87.html

    agne322@hotmail.com

    SvaraRadera
  31. Jag är gärna med :-)
    När min mamma levde kallade jag henne alltid mamma eller lilla mamsen.

    sol.rosan@hotmail.com

    SvaraRadera
  32. Tills jag var 15 år kallade jag henne mor, hade hellre velat säga mamma men mina föräldrar bestämde att det skulle vara mor och far.

    När jag sedan fick sommarjobb där hon jobbade kunde jag ju inte säga mor till henne på jobbet och då började jag kalla henne vid förnamn - May.

    Nu finns hon inte med oss längre, pratar jag om henne med folk som kände henne säger jag May och med folk som inte kände henne säger jag min mamma.

    Inta att förväxlas med "Morsan" som är min älskade svärmor. Att jag kallar henne så beror på att min man gör det och om man säger Carin - som hon heter - vet han inte vem man pratar om. Vet att många tycker morsan låter fult men för oss är det kärleksfullt och det vet hon.

    Hälsningar Kerstin

    kerran62@hotmail.com

    SvaraRadera
  33. Charlotte "Clotte"2012-07-07 23:04

    Jag har inte min mamma kvar i livet men när hon levde kallade jag henne för Mor. Nu är jag mamma och mormor och jag blir kallad för mammo av mina döttrar. Mammo är deras kombination av mamma och mormor.

    * Gillar inlägget på bloglovin med nummer 13
    Mvh
    Charlotte clotte@live.se

    SvaraRadera
  34. Mamma är alltid mamma! Mamma alternativt äiti (finska för mamma) kallar jag min mamma!

    Gillar på FB (Kristiina Söderström)

    Ha en fin sommar! //Kristiina
    krieppola@spray.se

    SvaraRadera
  35. Morsan kallar jag min mamma, oavsett hur gammal hon blir eller jag blir.

    //Magnus
    soder76@spray.se

    SvaraRadera
  36. MAmma kallar jag mamma!

    Gillar på FB (Eleonor Hållbus Dahlin)

    Mvh Eleonor

    eleonor.hallbus@telia.com

    SvaraRadera
  37. Kallar henne morsan

    MVh Micke

    arkeologen@telia.com

    SvaraRadera
  38. Kallade henne Mor när hon levde :(

    Mvh Mats

    hallbusfil@spray.se

    SvaraRadera
  39. Mamma var mamma!

    Mvh Birgit

    birgitmattsson@spray.se

    SvaraRadera
  40. Jag säger oftast morsan :-)

    Gillar på FB (Carola Lind)
    Gillar inlägget på BL (#14)
    Länk: http://mammamuh.blogg.se/tavla/2012/july/mammasnack.html
    carola(at)officefixarna.com

    SvaraRadera
  41. Säger alltid mamma <3

    Gillar på fb - Veronica Bredland Bråten

    tipsar på fb: http://www.facebook.com/veronica.bredlandbraten

    Följer redan, gillar som nummer 14

    veronica_134@hotmail.com

    SvaraRadera
  42. Jag kallar min mor för mor. Spelet vill jag vinna till min fru och mina döttrar.
    -Bloglovin nummer 16 som gillar inlägget
    generalleif@hotmail.com

    SvaraRadera
  43. Jussi Hellqvist2012-07-09 10:13

    Hej!


    Eftersom jag har två mammor:

    Mamma Karin
    Mamma Ingela

    Båda lika omtyckta.

    Hälsningar

    Jussi Hellqvist

    SvaraRadera

Kul att du tittade in här, om du lämnar en kommentar är det lätt för mig att hitta tillbaks till dig!