2012-08-21

Bygga hus

Vi har aldrig ägt en bostad, varken jag eller min man. Det har varit idel hyresrätter och vi har trivts med det. Nu är det hela annorlunda. Vi har köpt en bit mark, vår alldeles egna hustomt.
Vår bit av världen med egna hjortron och allt.
Det känns pirrigt och spännande samtidigt som frustrationen växer.

Trots att vi faktiskt äger den lilla markplätten så måste vi nu börja be om lov så fort vi ska göra något. Själva bygglovet förstår jag att kommunen bör ta del och bestämma om men om jag vill gräva ett par gropar på min mark, varför måste jag be om lov först? Knäppt, och vilken tid det tar.

Känns som att tusen olika instanser ska vara med och säga sitt och den ena är beroende av den andra men först efter att den tredje har gjort si eller så efter att den andre sagt bu eller bå och så vidare... There is no end to the complications.

Än så länge är vi dock glada amatörer och ser med förhoppning fram emot vad som helt klart kommer bli ett nytt liv. Ett husliv.
- vs -

2 kommentarer:

Kul att du tittade in här, om du lämnar en kommentar är det lätt för mig att hitta tillbaks till dig!