2012-08-26

Frosseri

Körde all-in både fredag och lördag. Lchf? Not so much.

Limpmackor, choklad, pizza, godis, glass. I stora lass. OMG vad skönt det har varit! Förutom att jag har ont i magen och har varit absolut helt galet proppmätt i två dygn då förstås. Det är uppenbart att jag mår så mycket bättre fysiskt på lchf än den normala sockerkosten så jag är snart tillbaka på banan igen.

Men, och det är ett stort men, det var ruskigt skönt att få proppa i mig och frossa på en massa jag längtat efter så länge. Sockerknarkare, eh, japp.

Jag har alltså inte bara unnat mig litegrann utan det har varit stuffmyfacehetsätatillsjagintekanresamiguppfrosseriàlabibeln.

Hade nog hoppats att det mest skulle äckla mig, och visst har det blivit för mycket och jag längtar tills jag slutat och kommit ur abstinensen, men det var så himla gott. Och enkelt. Att bara välja att strunta i kolhydrater ett tag.

Och så tar vi lite ångest på det. Naturligtvis är magen alldeles svullen och det känns som att jag gått upp arton kilo, sommarens slit är helt förgäves och jag kommer aldrig komma i ketos igen. Lite pisk måste jag ge mig själv.

Jag har fortsatt med min periodiska fasta och det gillar jag, att jag inte släppte taget helt och hållet. Jag åt väldigt sent igår kväll och trots att det är eftermiddag nu så är jag inte det minsta hungrig. Om ca en timme borde det vara dags för mig att äta frukostlunch men vi får se om mättnaden ens lagt sig då. Annars är det fortsatt fasta tills hungern kommer och sen är det lchf resten av veckan. Om det blir strikt eller inte får tiden utvisa men jag känner ett behov av att släppa lite på förbuden. Som sagt, jag kan inte riktigt hantera förbud, även om det är helt självvalt.

Och hur var det med ketos? Är man bara i ketos om kroppen får under 20 g kolhydrater/dygn eller hur var det? Varför rä det så svårt att komma ihåg. Ut på nätet och läsa på!
- vs -

2 kommentarer:

  1. Gud vad härligt det trots allt låter med en riktig frossarhelg :) Ska nog hoppa över småfuskandet och ta en sån där dag eller två jag också.
    Jag tror iaf på lchf för oss sockerknarkare. Ex.vis viktväktare kan jag aldrig bli, inte en chans!
    Äta lite av allt går inte med den här hjärnan ;-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha, ja det var löjligt härligt och jag tror faktiskt att det är bättre att frossa mycket på kort tid än lite hela tiden och underhålla sötsuget på det viset. Både viktmässigt och knarkarmässigt. :)

      Om du ska göra det så bestäm ett tag innan så du kan längta och planera för att få ut maximal njutning. :) Nästa gång (för det blir fler gånger) så ska jag se till att ha exakt de sötsaker jag längtar mest efter. Yumyum...

      Radera

Kul att du tittade in här, om du lämnar en kommentar är det lätt för mig att hitta tillbaks till dig!