2012-08-29

Frukostbullar à la LCHF!

Det här receptet på frukostbullar hittade jag hos Åse, igen. Jag utgick från hennes recept men ändrade litegrann eftersom jag är usel på att följa recept till punkt och pricka.
LCHF-Frukostbullar
6 st, ca 1.8 kolhydrater/st.

0,5 dl Fibrex
0,5 dl Vatten
2 st Ägg
0,5 dl Pofiber

1 dl Kokosnötmjöl
1 tsk Bakpulver
2 msk Fiberhusk
0,5 dl Grädde
0,5 dl Vatten
1 dl Philadelphia
2 msk Kallpressad rapsolja

Solros-, Pumpa- eller andra frön

Lägg Fibrex i blöt i 0,5 dl vatten medan du blandar alla alla torra ingredienser. Blanda sedan i de blöta ingredeinserna och rör om ordentligt. Forma till sex bullar och lägg på frön om du vill, jag valde solrosfrön. Gräddda i 200 grader i 15-20 minuter.

Det är ett ett enkelt recept att följa och ett bröd är väldigt mättande. Det smakar ganska mycket mandel och de är något torra i smaken på det viset som lchf-bröd gärna blir. Nästa gång tror jag dock att jag tar i kanel och lite frön med i smeten för att liva upp dem lite.
- vs -

2 kommentarer:

Kul att du tittade in här, om du lämnar en kommentar är det lätt för mig att hitta tillbaks till dig!