2012-08-22

Galna öron

Den här hörselrubbningen, vad det nu är för något, håller på att driva mig till vansinne. På riktigt. Galenskapsgränsen är nära.

Det har varken blivit bättre eller sämre och jag förstår inte vad det kan bero på. Ljud, speciellt dova ljud, förstärks och blir till ett mullrande eller ett fladder. Tre barn, diskmaskinen, TV och allt låter och mitt huvud håller på att implodera i ett brummande. Irriterande är det minsta jag kan kalla det.

Om jag hade badat nyligen så skulle jag kunna tänka mig att det hade med vatten att göra. Jag har inte badat.

Vaxpropp (vilket fult ord)? Har aldrig haft men testade ändå att använda Revaxör. Det gjorde ingen skillnad mer än att jag känner mig lite dum som försökt självmedicinera något jag inte vet vad det är. Jag kan ju råka förvärra det hela.

Om jag äter för hög dos Levaxin så kanske det blir ett övertryck i innerörat när min puls blir för hög? Men så funkar väl inte kroppen?

Googleläkaren går bet.

Ger upp och åker till vårdcentralen imorgon. Ska kolla mina TH-värden och be en riktigt läkare om hjälp och hoppas på en enkel och blixtsnabb lösning.

Annars är det Looneyville nästa för min del...
- vs -

2 kommentarer:

  1. Fy tusan så du har det!
    Håller mina tummar och hoppas du får träffa en
    "riktig" doktor. Inte en sån där hummande typ som gör att man känner sig misstrodd.

    Om det trots allt skulle vara öronvax som är boven så kanske du kan testa behandling med öronljus. Min mamma har testat och tyckte det var bra. Visserligen hade hon inte oljud i öronen. Mer som en knastrande känsla.

    Lycka till och kram!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack!

      Det gick väl sådär, de såg inget fel när de undersökte så jag får väl vara glad för det. Ska testa nässpray ett tag för att se om det kanske hjälper, om oljuden skulle bero på en förkylning jag inte känner av?!

      Har läst om ljusbehandling, tror det är bra för en massa saker, tinnitus också har jag för mig. :)

      Kram!

      Radera

Kul att du tittade in här, om du lämnar en kommentar är det lätt för mig att hitta tillbaks till dig!