2012-08-24

Jackpremiär?

Jag tror att den officiella Jackpremiären infaller idag. (Ej att förväxlas med jaktpremiären även om den sker i dagarna.)

Höstmörkret har lagt sig trots att det är dag och termometern visar på under 10 grader, visst är det väl dags för jacka? Till och med barnen som studsar omkring i shorts och tee i nästan alla sommarväder ville ha en munkjacka på sig idag.

Det är alltså dags för Jackjaktpremiär. Rejäla höst- och vinterkläder står på agendan och det kommer säkerligen ta upp en hel del tid. Det är så viktigt att, speciellt barnen, har ordentliga kläder eftersom vädret här i fjällen kan variera kraftigt från en stund till en annan.

Välkommen höst 2012, nu ska det jagas!
- vs -

2 kommentarer:

  1. Vad deprimerande.
    Jag går barfota i sandaler en stund till... :-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det gör mig inget, jag gillar hösten och var beredd på att den skulle komma lagom till nu. :)

      Radera

Kul att du tittade in här, om du lämnar en kommentar är det lätt för mig att hitta tillbaks till dig!