2012-08-28

LCHF-tillbehör!

I somras besökte vi en ju del vänner och en av familjerna hade fixat en komplett lchf-lunch till oss. Så omtänksamt!

Ett av tillbehören de bjöd på har blivit en återkommande favorit för min del, dels för att det enkelt kan vara en hel rätt i sig själv (jag gillar sådant) och för att den är väldigt lätt att laga.
Den senaste varianten ser ut såhär och innehåller vanlig hushållsost och tacokrydda. Serverades till tacosbiffar, tzatziki och sallad.

Lchf-quiche
En del Keso
En del Ägg
1/2 del Riven ost

Blanda samtliga ingredienser och häll i muffinsformer eller, som jag gjort här, i små ugnsformer. Grädda i 200 grader tills de stannat, 5-20 minuter beroende på formens storlek.

Det är hur enkelt som helst att variera bara genom att byta ut osten, testa gärna med valfri mögelost, Västerbotten, Parmesan osv. Prova att ha i någon grönsak, bacon eller färdig köttfärssås. There is no end to the possibilities!

Tack M för ett toppenrecept!
- vs -

4 kommentarer:

  1. Tack för tipset!
    Gjorde kesoplättar i söndags, men det är ju smidigare att använda ugnen istället.
    Jag är väldigt lat i köket ;)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Gillar när det är enkelt och det är svårt att inte få det gott med smält ost. Eller grädde för den delen. Det mesta blir gott med grädde... :)

      Radera

Kul att du tittade in här, om du lämnar en kommentar är det lätt för mig att hitta tillbaks till dig!