2012-08-20

Måndag - nystart!

Efter en helg (vecka) av sämre karaktär när det gäller kolhydrater är jag redo att köra strikt lchf igen. Det har varit alldeles för mycket slirande och jag trivs inte med det. Jo, visst är det skönt att sluta tänka och vräka i sig en hög med Polly eller en Snickers men jag känner nästan direkt efteråt att det inte är värt det. Jag vill hellre se fram emot en avklarad strikt vecka och gärna se ett resultat på vågen. Det är en enorm känsla av tillfredsställelse att ha klarat en dag, två dagar, en vecka. Perfekt för en bekräftelsekrävande person som jag ju är...

Från och med idag måndag så ska jag börja om igen, köra samma stuk som jag gjorde när jag började med lchf på riktigt. Första tiden skrev jag upp allt jag åt och eftersom jag gillar listor så är det ett effektivt och bra sätt för mig att ha koll.

Det blir max 20 g kolhydrater/dag och jag lägger även till periodisk fasta. Det fungerar hur bra som helst att skippa frukosten, jag är inte hungrig förrän vid lunchtid och står mig bra till middag och sedan till lunchen nästa dag. Det är alltså inte hunger som driver mig till de snedsteg jag gjort i helgen. Bara hederligt hemskt sötsug.

Det faktum att jag mår så mycket bättre rent fysiskt när jag äter enligt lchf är anledning nog att fortsätta på den här banan. Viktminskningen är en bonus jag gillar men som sagt, den kommer inte fortgå i all evighet.

Hur ser din veckoplan ut?
- vs -

2 kommentarer:

  1. Heja!! :)

    Veckoplan...? ;)
    *Ska försöka skriva ihop vad som ska packas i BB-väskan!
    *tvätta upp babykläder!
    *vila en timme/dag!
    *göra må-bra-saker!

    Annars vet jag inte...

    Hoppas din vecka blir toppen!!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vaddå, har inte alla människor listor och planer för sina veckor? ;)

      Din påtvingade lista låter iaf alldeles lagom för en värmeslagen gravid!

      Kram

      Radera

Kul att du tittade in här, om du lämnar en kommentar är det lätt för mig att hitta tillbaks till dig!