2012-08-21

Miracle Noodles - Mirakelnudlar!

Igår kom ett stort paket med en för mig ny produkt. Tre varianter av mirakelnudlar från Miracle Noodle Scandinavia, Angel Hair (glasnudlar), Ris och Fettuccine.
I Japan har de här nudlarna ätits i över tusen år så det är jag som ligger lite efter. De tillverkas av den örtliknande växten Konjakrot och kallas då shiratakinudlar, de sägs minska kolesterolet, förebygga högt blodtryck, fetma och stabilisera blodsockret.
Shiratakinudlar är helt fria från kolhydrater och passar därför alldeles utmärkt i lchf-kosten. Nu ska de testas och inlägg kommer, det ska bli så spännande tycker jag!
- vs -

2 kommentarer:

  1. Åh så spännande! Jag har varit så sugen på dom där nudlarna..

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag med, det här ska bli skoj! :)

      Radera

Kul att du tittade in här, om du lämnar en kommentar är det lätt för mig att hitta tillbaks till dig!