2012-08-04

Nya resultat!

Igår kväll stoppade jag i mig ett helt gäng tryfflar. Bad mannen ta bort asken efter ett tag för jag kunde inte sluta. Jag hämtade den igen. Det var väldigt gott. Jag fick ont i magen.

Nya tag idag. En svacka kan jag ta, har ju som sagt tagit små återfall en dag i veckan och det har gått bra ändå.

Vägde mig i morse och blev väldigt överraskad av siffrorna. Positivt överraskad.

De senaste dagarna har jag endast ätit två måltider per dag, druckit en del kaffe och te och förutom gårdagens choklad så har det varit allt. Min kropp har mått bra och har stått sig alldeles utmärkt på det jag ätit. Tror även att jag ätit mindre än mina 20 g kolhydrater/dag eftersom måltiderna främst bestått av kötträtter.

Det har idag gått sex veckor sedan jag påbörjade min lchfdiet, två veckor av en väldigt liberal sådan och fyra veckors strikt (max 20 g kolhydrater/dag).

Vi snackar en viktminskning på 6 kg.

För en kvinna är det sunt att minska ca 0.2-1 kg/vecka och jag håller mig alltså i överkant. Bättre än jag trott och jag känner nu att jag måste landa i det här och släppa mina förväntninagr. Som  det är nu så kommer jag räkna med att jag ska gå ner ett kg i veckan även i fortsättningen. Det förstår jag ju att jag inte kommer göra så det gäller att få in det i skallen.

Men glad, stolt och imponerad av mig själv det är jag helt klart!
- vs -

16 kommentarer:

  1. Men härligt, grattis till viktnedgången! :D

    SvaraRadera
  2. Är imponerad och lite avundsjuk ;)
    Du har lyckats otroligt bra!
    Jag har fallit ur ramarna och känner mig
    allmänt less.
    Det är mycket intressant att läsa hur du går till
    väga med ditt LCHF:ande. Periodisk fasta ska jag testa när jag är tillbaka på banan.
    Kram på dig!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tusen tack!

      Att det går så bra beror nog en delvis på att det är så nytt för mig och är därför fortfarande roligt, men det största är ändå att jag lagt av (nästan helt) med sötsakerna och mer än halverat mitt matintag.

      Det MÅSTE göra skillnad då. :)

      Vilken kokosolja använder du?

      Kram

      Radera
    2. Ekologiskt kokosfett från Biofood. Vet du om kokosolja är bättre?

      Radera
    3. Tror det är samma sak, bara olika namn.

      Det verkar som att det kallas fett/smör eftersom det oftast har den konsistensen här i Sverige eftersom vi har det lite kallare. Kokosolja blir flytande först vid ca 25 grader.

      Har läst en del om kokosolja och det verkar smart att byta ut det mesta fettet mot det så jag ska köpa en burk så fort jag hittar en. :)

      Men Biofoods, smakar den väldigt mycket? Har du testat att ha den i matlagning?

      Radera
    4. Den är helt fri från smak och doft. Använder den bara i te.
      Testade att steka med det en gång, men det var ett jäkla fräsande och stänkande :P

      Radera
  3. Vad duktig du är! Grattis :)

    SvaraRadera
  4. Snyggt jobbat!!
    Härligt att läsa att du mår bra också, dieter är alltför ofta förknippade med pina och jobbiga måsten verkar det som....
    T o m jag blir ju sugen att prova sen! Har aldrig gått på nån diet men måste ta tag i vikten efter denna graviditeten tror jag... Såvida inte kilona bara trillar bort av sig själv ;-)
    Kram på dig!!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack!

      Det har varit tufft men går lättare hela tiden. Precis som jag läst för andra som äter enligt lchf och det känns riktigt bra, att det inte är hittepå.

      Du kanske har tur att bli en av de där man hör om som tappar ev extravikt med hjälp av amningen, verkar smidigt. :)

      Kram

      Radera
    2. Haha, förra gången gick jag inte ner av att amma, men man ska ju leva på hoppet ;-)

      Radera
    3. Det har inte jag heller gjort, snarare har jag hetsätit under amningen haha, motsatt effekt!

      Fick du mitt namnförslag?

      Radera
    4. Nej? Har du mailat? Inte fått... :'(

      Kram!

      Radera
  5. Svar
    1. Hm, 3 till kanske? Tänker mig att jag inom en snar framtid börjar röra på mig så att jag kan bygga upp lite muskler men ca tre kg tror jag att jag skulle känna mig supernöjd med. :)

      Kram

      Radera

Kul att du tittade in här, om du lämnar en kommentar är det lätt för mig att hitta tillbaks till dig!