2012-08-23

Resultat igen...

Provade gamla jeans idag. Det var för första gången på flera år en trevlig upplevelse. Tidigare har jag mest blivit ledsen när jag stått där framför spegeln med muffinsmidja och svårigheter attt knäppa byxorna. Idag var det inga problem. De flesta var till och med för stora och det var intressant.

Jag mätte ju aldrig kroppen när jag började med lchf för nio veckor sedan och har därför gått efter den sista vägning jag gjorde någon månad innan starten som jämförelse. Och kläderna nu då. Det är en rejäl skillnad på kroppen och det syns väl i ansiktet.

Därför har jag börjat fundera lite på hur jag ska göra i fortsättningen med den strikta dieten. Kanske är det läge att pausa den ett tag?

Jag har ju gått ner hela 7 kg på väldigt kort tid, och har, eftersom jag slirat en del, stått still på den vikten i flera veckor. Jag tror att det räcker, det känns så. Jag är inte smal i den 80-talsbemärkelse jag av någon anledning fortfarande utgår ifrån men det som krävs nu är träning. Trimning liksom. Dessutom tycker jag faktiskt inte att jag passar att ha för smalt ansikte.

Det gäller bara att få in träningslusten först.

Jag har läst någonstans att lchf ska vara en balanserande diet - om du behöver tappa vikt så gör du det, om du behöver öka vikt så gör du det.

Hur länge skulle jag då fortsätta gå ner i vikt? Säger kroppen tack självmant även om jag kör strikt? Eller snöar jag in så pass att jag nu bara vill se ett resultat på vågen fast det egentligen inte är nödvändigt?

Sedan jag började så har det sett ut såhär:
  • En & en halv veckas mjukstart/sockerstopp.
  • Fyra veckor strikt lchf.
  • En & en halv veckors slirande men inget överdrivet.
  • En vecka strikt lchf.
Funderar och undrar lagom misstänksamt om det är sockerjunkien i mig som försöker hitta vägar att komma fram. Slutar jag med det strikta och fortsätter med vanlig lchf så innebär det i min värld att jag kan äta fler desserter och (stevia)söta saker.

Själva LCHF-tänkandet kommer jag absolut fortsätta med, det är inte det jag funderar över, utan hur hårt jag ska köra.
- vs -

1 kommentar:

  1. Grattis till att jeansen passar!
    Härligt med så bra resultat.

    SvaraRadera

Kul att du tittade in här, om du lämnar en kommentar är det lätt för mig att hitta tillbaks till dig!