2012-08-22

Spara & tjäna pengar?

De stora barnen försöker komma på sätt att tjäna pengar. De vill båda spara en hel hög till deras framtida egna rum i vårt framtida hus.

Jag vågar knappt tro att vi har ett hus ens till sommaren, även om jag håller tummarna så de blir blå, men visst är det bra tänkt att de vill spara cash.

Hur ska de göra? Jo, deras storslagna plan är att de ska sälja saker. Toppen om det inte vore för att det kräver att jag och/eller maken måste sköta själva försäljningen. Den skulle då ske via Tradera och ärligt talat så har jag varken lust eller ork till det.

Vad kan de annars hitta på? De sparar sin månadspeng och det är väl det enda de kan påverka själva. Förslag mottages tacksamt.
- vs -



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kul att du tittade in här, om du lämnar en kommentar är det lätt för mig att hitta tillbaks till dig!