2012-08-19

STRUTS Schampo & Balsam - testat!

Förra gången jag besökte en frisör fick jag veta att jag har känslig hårbotten och när jag för ett par veckor sedan besökte en annan så intygade även denna att så var fallet.

Av någon anledning har jag trott att den varit fet men det är bara att lita på proffsen och när jag fick chansen att testa hårvårdsprodukter för just känslig hårbotten passade det riktigt bra.
 
STRUTS Schampo Citrus
Normalt till torrt hår. Ett schampo som gör håret mjukt och strutsoljan och olivoljan tillför håret fukt, guarmjölet ger schampo en balsameffekt, björksaven har en sammandragande effekt för hårbotten.


STRUTS Balsam Citrus
För normal - torr hårbotten. Ett mjukt och konditionerande balsam gjort på björksav som lugnar och stärker känslig hårbotten och stutsolja som återfettar. 

Klicka på bilderna för mer information.


Båda produkterna har en mild citrusdoft och en härlig konsistens som är svår att beskriva, den är både simmig och krämig på samma gång. Det låter kanske inte som något bra men jag gillar det skarpt.

(När/om Strutserien planerar tillverka en duschkräm eller tvål så är den här oljiga konsistensen helt perfekt.) 

Som ni vet så är jag väldigt förtjust i skönhetsprodukter som levereras med pump och därför får de här sina pluspoäng. Båda förpackningarna har en mjuk pump som med sitt vakuum tömmer flaskorna till sista droppen.

Schampot löddrar lagom mycket och det är skönt att massera hårbotten med det. Det är lätt att skölja ur och ger en ren känsla.

Balsamet är med sin simmiga konsistens även den väldigt behaglig att gnida in. Håret blir mjukt, blankt och det är lätt att borsta efteråt.

Då samtliga produkter ur Strutsserien är helt ekologiska och proppfyllda med naturliga råvaror har jag även låtit barnen, med gott resultat, få prova dem.

Efter några veckors användning så känns det som att mitt hår mår riktigt bra och jag upplever varken frissighet eller det jag tidigare trott varit en fet hårbotten. Håret känns friskt och rent helt enkelt!

Det är självklart även en stor fördel att produkterna är helt ekologiska, tillverkade i Sverige och att samtliga råvaror är noga utvalda och testade.

Jag rekommenderar STRUTS schampo och balsam för både barn och vuxna. 
- vs -

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kul att du tittade in här, om du lämnar en kommentar är det lätt för mig att hitta tillbaks till dig!