2012-08-18

Vi snackar krämpor...

Men liksom vad är det som händer? Jag har mått så himla bra i sommar, förutom blodtrycksfallen som trots allt slutade komma, och när jag är på hemmaplan igen så är livet lite annorlunda.

I flera dagar nu har jag haft en irriterande hörselstörning som kommer och går, alla ljud gör att det surrar i öronen. Inte helt smidigt med tre barn i familjen.

Igår kväll fick jag hjärtklappning som varade lite för länge för att det skulle vara roligt. Inte för att hjärtklapnping är roligt alls. Det syntes liksom på min bröstkorg hur snabbt hjärtat slog och det blev tyngre att andas. Det fortsatte inte i ett blodtrycksfall som förra gången jag hade hjärtklappning och det är jag glad för.

Funderar på om det är så enkelt att det jag måste sänka min Levaxin-dos, för hög dos ger tydligen hjärtklappning och med tanke på att jag förlorat ca 10% av min kroppsvikt så borde medicineringen ändras efter det. Ska kolla det nästa gång jag är på vårdcentralen.
Lchf är svårare just nu. Jag har ett enormt sötsug och jag har svårt att komma ur det. Vet att det blir svårare om jag viker mig en dag, abstinensen sitter kvar i flera dagar och det är jobbigt.

Lite såhär funkar det för mig:

Om jag äter choklad/fika/whatever sweets på exempelvis lördagen så smakar det supergott och jag tänker att det väl är bättre att jag äter lite mer den dagen istället för att äta lite sött under flera dagar så det kan väl sägas att jag går all in. Även om mängden inte ens är i närheten av mina dagliga godisräder jag gjorde före lchf.

Söndagen blir tung. Och måndagen. Sötsuget, eller snarare begäret slår till med all kraft och det är tufft att stå emot. Om jag klarar det så är tisdagen mycket lättare.

Däremot väcker tisdagen följande tankar: Ja, men det är ju inte så farligt, jag kan väl ta en bit choklad det gick ju så bra förra gången.

Borta är alla minnen av de föregående dagarnas plågor. Det är väl bra att hjärnan väljer bort de jobbigaste momenten i livet, som ett slags skydd, annars skulle jag säkerligen bara ha ett barn och inte tre.
- vs -

8 kommentarer:

  1. Tycker att du ska gå till vårdcentralen snarast! Var rädd om dig!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nästa gång vi är i "samhället" så ska jag kolla mina värden, det blir liksom ett heldagsprojekt så jag ids inte riktigt göra det utan att ha andra ärenden... Latmasken du vet. ;)

      Kram

      Radera
  2. Mår du bättre idag?

    SvaraRadera
    Svar
    1. God kväll!

      Japp, bättre idag. Bara det konstiga med hörseln men det släpper säkert snart, ganska tröttsamt att befinna sig i en bubbla...


      Radera
    2. Låter jobbigt :(

      Radera
    3. Mm, det är det men det är säkert psykosomatiskt som så mycket annat så jag får försöka komma på vad det egentligen är som ligger och gnager...

      Hur mår du?

      Radera
    4. Känner mig rätt trött och är lättirriterad, i synnerhet på jobbet tyvärr. Tror inte att det har med kosten att göra, snarare dåligt ledarskap från "högre ort".
      Är less på otydligheter och svävande svar.
      Egentligen kanske jag är extra tjurig när jag inte tröstäter.
      Ja du, det finns mycket att fundera på, allt har ju ett sammanhang....Varför mår jag inte bättre när jag trots allt har det bra?

      Radera
    5. Tyvärr finns det inte många chefer som är bra på både ledarskap och allat annat som krävs för att chefa, och oftast är det de anställda som får ta smällen. Förbannat jobbigt och jag hoppas att det löser sig snart.

      Tröstätande är helt kasst och jag saknar det som bara den, tänk om man istället ville använda ex träning på samma sätt. Det vore ju härligt.

      Sen är det den ständiga frågan om varför man inte är nöjd när livet är gott. Ångest föder ångest...

      Radera

Kul att du tittade in här, om du lämnar en kommentar är det lätt för mig att hitta tillbaks till dig!