2012-08-07

Willvin skötväska - testat!

Jag har testat skötväskan Willvin Leatherette black och här är min utvärdering.För tio år sedan fanns det nästan bara fula och slappa vagnväskor eller möjligen en svindyr übermönstrad modell jag aldrig skulle kunna rättfärdiga för mig själv att köpa. Istället bestämde jag mig för att köpa en vanlig väska som helt enkelt skulle fungera som skötväska och kunna hänga på vagnen minst lika bra. Det gick sådär.

Det blev mer eller mindre så att jag spenderade hela barnvagnstiden letandes efter en väska så när det var dags för bebis nummer två så bestämde jag tidigt att det nu skulle köpas en skötväska. Utbudet var större för sex år sedan men eftersom jag var sängliggande under den graviditeten så var det svårt att åka runt och titta på dem och det var bara de allra dyraste modellerna jag hittade i webshopar. Till slut blev det enklaste utvägen, en väska som hörde till vagnen vi beställt.

Den väskan fungerade visserligen som en bra skötväska men var urtrist och inget jag ville bära runt på i onödan. Nu kunde jag inte heller rättfärdiga att köpa en ny eftersom den vi ändå köpt till trots var relativt dyr.

Idag är det annorlunda, det finns hur många olika modeller som helst vilket istället gör det svårt att välja. Ett lyxproblem, kan tänkas, som för min del löstes på enklast möjliga sätt. Jag fick chansen att testa en väska från Willvin.

Flerbarnsmamman Petra testade under sina bebisperioder ett stort antal skötväskor men lyckades aldrig hitta den ultimata modellen. Smart och driftig som hon är tog hon tag i det hela och designade exakt den väska hon själv ville ha. Resultatet är Willvin. 

Till att börja med så tycker jag att väskan är riktigt snygg, ser inte ut som en tråkig mammaväska utan som något jag absolut skulle kunna köpa och använda som en lite större vardagsväska.
Favoritdelen på väskan är det nästintill dolda facket på undersidan, det som jag till en början inte fattade vad det skulle vara bra för. Det är väldigt rymligt och där ligger blöjor, våtservetter, extrakläder, amningsinlägg och allt som inte får glömmas när vi lämnar hemmet. Det är en trygghet att veta att allt nödvändigt finns där och övriga prylar som ska med hamnar i de andra facken.

Inuti huvudfacket finns flera mindre som jag inte har några som helst svårigheter att fylla. Två mindre fickor på framsidan stängs lätt med kardborreband och rymmer en hel del som är bra att ha lättillgängliga.

Min dator ryms väl i det stora facket och på vardera kortsida finns nätfickor för flaskor, solbrillor eller liknande.

Axelremmen är bred och bekväm, lätt att justera längden på och har rejäla spännen. För att hänga väskan på vagnen så finns det korta fastsatta remmar med spännen på vardera insida som man knäpper ihop över vagnens handtag. Det här momentet är lite krångligt och inget jag kan göra med en hand. Det går naturligtvis att hänga skötväskan över handtaget med  den vanliga axelremmen men då hänger väskan lite för lågt.

Det är en smart lösning och när väskan väl är på plats så hänger den säkert. Kanske dubbla spännen så att båda remmarna kan sitta fast samtidigt?

Ytan av konstlädret är lätt att hålla ren och ser bra ut. Designen är sober, snygg och funkar precis lika bra för mig som min man att använda och finns i flera olika färger. Skötunderlägg, flaskhållare och två lösa förvaringsfickor ingår.

Jag är övertygad om att familjen kommer fortsätta använda vår Willvin även efter blöj- och vagnperioden eftersom den både är grymt praktiskt och har en tidlös stil.

Willvin Leatherette skötväska har en kvalitet som är väl värd sitt pris och jag rekommenderar den helt klart som den enda väska kommer behöva för bebistiden.

Du hittar den bland annat i Willvins webshop och hos Babyshop.
- vs -

10 kommentarer:

  1. Så kul att läsa för jag fick också chansen att testa en wilwin till andra barnet och tycker precis som du på alla punkterna.
    Det enda som jag var lite obekväm med var som du säjer att inte knäppet har två spännen så att bägge remmarna kan sitta på samtidigt. För mig är det mycket bärande på väskan, och hänga den på vagnen, bära på den och hänga igen och det är ett väldigt knäppande med remmar och spännen.
    Men annars, oj vilken väska.

    Hälsningar
    Yohanna

    SvaraRadera
    Svar
    1. Lyckliga vi! :)

      Det är helt klart en grymt bra väska. Jag har också hängt på och av en hel del så dubbla spännen eller liknande vore kanon.

      //Anna

      Radera
  2. ...jag har mina älskade krokar från tinkafu som jag hänger fast min skötväska (alternativt kassar och annat när man varit och shoppat!) med. Men visst borde de lite dyrare skötväskorna ha smarta lösningar inbyggda!
    Gillar att läsa dina recensioner av saker.
    Du är väldigt utförlig.
    Ha en skön kväll!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack för fina ord, det är så roligt att testa saker och om jag inte gjorde det helhjärtat så skulel det kännas rätt så meningslöst.:)

      Alltså, det är en smart lösning. När väskan sitter på vagnen hänger den superbra och när axelremmen är på så är väskan skön att bära. Det är just momentet när man växlar mellan vagnhäng och axelhäng som skulle kunna vara lite enklare.

      Ha en fin kväll du med, kram!

      Radera
    2. Förlåt. Jag läste visst lite slarvigt :$

      Radera
    3. Ja, skärp dig! :P

      Haha, det var inte så jag menade, ville bara förtydliga lite. :)

      Radera
    4. Skärper mig genast! ;-)

      Radera
  3. Åhh, jag hade gärna testat en Willvin skötväska, nu har iofs Robin slutat med blöjor. Men man kan ju ha med extra kläder, vattenflaska m.m m.m ändå :)

    SvaraRadera
  4. Riktigt snygg! Synd att webshoppen är stängd.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, vad synd, det hade jag missat. Men du fick iallafall en idé om hur jag tänkte om skötväskor. :)

      Radera

Kul att du tittade in här, om du lämnar en kommentar är det lätt för mig att hitta tillbaks till dig!