2012-09-09

11 veckor med lchf!

Min lchf-diet har nu pågått under elva veckor. Till en början endast strikt och numer äter jag strikt vissa dagar, bara lchf andra och ibland äter jag hejdlöst.

Den mest markanta skillnaden är att jag har gått ner sju kilo.
Det har resulterat i att:
  • mitt BMI har gått från över- till normalviktig.
  • jag gått från storlek 40 till 38, från L till M.
  • min mage mår riktigt bra på alla sätt.
  • jag har minskat bh-storlek från 80D till 75C(det var väl inte nödvändigt).
  • jag trivs bättre i min kropp.
Viktnedgången märks inte bara på vågen utan syns även i både ansiktet och på kroppen. Tyvärr känner jag att huden är lite för slapp på en del ställen och jag hoppas att huden har sin tillräckligt med elasticitet kvar för att dra ihop sig. Kanske kan träning kan hjälpa till. Jo, jag vet att jag borde träna i vilket fall som helst och det ska jag. Snart.

Att jag numer tycker att det är roligt att laga mat håller i sig och det underlättar hemmalivet. Tidigare tycker jag bara om att baka och jag har väl lite grann bytt ut bakningen mot matlagning och det känns helt okej.

De senaste fyra veckorna har jag stått stilla viktmässigt vikt och då har jag ätit lite hur som helst, dock främst lchf. Det känns bra att jag det har funkat att festäta utan större problem. Visst märks det på magen direkt, den sväller upp av bröd och andra kolhydrater och mår inte alls lika bra som annars men det får det vara värt. För den där lilla stundens njutning.

Jag kommer fortsätta äta enligt lchf, mer eller mindre strikt och jag kommer ha ätardagar för sådan är jag, en sockerjunkie, och hur patetiskt det än må vara så orkar jag inte stå emot varje dag. Att jag gör det 70% av tiden är jag väldigt stolt över. En dag i taget.
- vs -

4 kommentarer:

  1. Jag försöker också gå ner i vikt utan kolhydrater just nu. Men ibland faller man för frestelser.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det fungerar verkligen att gå ner i vikt när man äter strikt lågkolhydratkost och jag rekommenderar definitivt att börja så, det är väldigt inspirerande när man ser skillnad.:)

      Lycka till!

      Radera
  2. Jättebra jobbat, sju kilo är många kilo!!

    SvaraRadera
  3. Tack!

    Jag är väldigt stolt. :)

    SvaraRadera

Kul att du tittade in här, om du lämnar en kommentar är det lätt för mig att hitta tillbaks till dig!