2012-09-08

Chokladmuffins à la LCHF!

Har testat ytterligare ett lchf-recept, muffins. Jag utgick från Åses grundrecept på muffins och valde att smaksätta med kakao vilket ökar på kolhyrateinnehållet något.
LCHF-Chokladmuffins 
12 st, ca 1.2 kolhydrater/st.

4 st Ägg
0,5 dl Stevia strö (eller liknande sötning)
2,5 dl Mandelmjöl
0,5 dl Kokosnötsmjöl (kolla så att du valt rätt sort!)
1 msk Fiberhusk
2 tsk Bakpulver
3 msk Kakaopulver
125 g Smör

100 g Philadelphiaost
1 dl Grädde

Vispa ägg och sötning pösigt. Smält smöret och låt svalna, vispa sedan ner samtliga blöta ingredienser. Blanda alla torra ingredienser vispa ner i smeten.

Gräddda i 175 grader i 15-20 minuter.

Ett enkelt recept och smaken var, njae, sådär som lchf-bakverk smakar. Om jag inte hade fuskat så mycket den sista tiden hade jag troligen tyckt att de var jättegoda men nu är mina smaklökar lite bortskämda av det hemska vita sockret.
- vs -

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kul att du tittade in här, om du lämnar en kommentar är det lätt för mig att hitta tillbaks till dig!