2012-09-23

Finemang finemang!

Nu mår jag bra igen! Hörselrubbningen har släppt taget och är absolut förbjuden att komma tillbaka och lättnaden är enorm. Hurra, hurra som värsta födelseda'n!

Dessutom har jag äntligen börjat röra på mig igen. Det har gått flera år sedan jag tränade och jag är väl medveten om att det är alldeles för länge. Nu har jag inte börjat träna men jag har varit ute på fler fjällturer den här veckan än hela förra vintern. Det är ett stort framsteg. Jag har även börjat med lite hemmaträning i form av armhävningar, plankan och situps.

Små små steg, det är min grej.
gneis overall kåmfy minishape
Idag var det jag, mannen och småttingarna som gick ut. Mellan plockade blåbär och Liten fick inviga sin vinteroverall från Gneis.

Det var varmt i solen men det var ändå läge för varmare kläder eftersom hon sitter still i bärselen. Den börjar dock bli trång och vi har funderingar på en bärstol. Vi har inte haft behovet tidigare men när vi nu bor i vinterlandet så känns det som en smart lösning. Vagnen funkar ju inte på fjällturerna och med alla kläder som Liten kommer vara tvungen att ha på sig inom kort så blir bärselen definitivt för liten.

Har du testat bärstol/bärmes? Vilken modell är bäst?
- vs -

7 kommentarer:

  1. Det var då på tiden att du blev av med
    "krångelöronen". Och de ska INTE komma åter!
    Verkar mysigt med fjällturer!
    På de bilder du lagt ut nyligen ser det förresten ut som du tränat länge.
    Din mage är ju platt som en pannkaka!
    Själv ser man ut som ett hängbukssvin :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha, ja gissa varför jag plötsligt är okej med att visa mig på bild! ;) Känns jättebra, även att jag har vettet nog att uppskatta det istället för att vara missnöjd nu också. :)

      Fortfarande inte märkt nån skillnad med pf?

      Kram :)

      Radera
    2. Det är ingen ordning alls med min kost längre.
      Får se vad tusan jag ska hitta på.
      LCHF har ju tyvärr inte varit framgångsrikt
      viktmässigt för mig.
      Ja den som lever får se ;)
      KRAM!

      Radera
    3. Mm, lite surt är det att du inte gått ner som du önskat, surt och otacksamt.

      Håll mig gärna uppdaterad!

      Radera
    4. Det ska jag!

      Radera
  2. Jag tror att Vaude gör bra bärstolar, kolla in dom!

    VH Andreas

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej Andreas!

      Tack för tipset, jag ska kolla upp dem.

      Mvh Anna

      Radera

Kul att du tittade in här, om du lämnar en kommentar är det lätt för mig att hitta tillbaks till dig!