2012-09-14

Fjäll, Fredag & Frukostvanor!

Fredagen bjöd på en fjälltur, en liten kortis med hårda höstvindar. Skönt som bara den med frisk luft och det gör att kvällen blir extra skön att spendera i soffan. Ska se på någon film och vara allmänt kåmfy (nya favoritordet).
På bilden jag har min nya Kåmfy-hoodie och mössa, favoritfärgen lila såklart, och den är grymt skön.

Om du inte redan gjort det så passa på att tävla om dina egna plagg här. För presentkortet på 1000 kr kan du köpa 10 mössor, eller två sköna overaller till barnen, eller ett par hoodies till dig själv etc. Klicka på bilden för att komma till butiken.

En helt annan sak.

Frukost bestående av kaffe eller te och ett gäng mackor till, tidigare var det dagens absolut bästa måltid. Nu äter jag inte frukost längre och jag saknar det knappt. Det trodde jag inte var möjligt, särskilt inte på så kort tid. Eftersom mina frukostar bestod av bröd, visserligen väldigt gott sådant, så blev det alltid så att jag började dagen proppmätt. Proppmätt och snabbt hungrig igen. Verkligen ingen bra start och som det är nu så dricker jag kaffe med mjölk och blir inte hungrig förrän vid tolvtiden. Det funkar hur bra som helst och jag tror att det är den förändring som gör att jag inte har börjat gå upp i vikt igen.

För jag syndar, det gör jag. Det blir godis och fika då och då, lite för ofta men ändå inte så ofta att jag skäms. Så länge jag inte återgår till hur det var för snart tolv veckor sedan så känner jag ändå att det är okej. Och så länge vågen inte börjar visa nya siffror så kommer jag fortsätta med en liberal lchf-diet. Det strikta tror jag att jag kommer hoppa på inom en inte alltför lång framtid men just nu trivs jag såhär. Inga direkta förbud men ett viktfritt hälsotänk.

Hur ser dina fredagsplaner ut?
- vs -

2 kommentarer:

  1. Soffa. Tv. Ostbågar. Loka. mys med magen och katten.
    Dottern somnade kl 19.
    En skön dusch och olja på magen. Ah. Fredagsmys.
    Trevlig helg!
    Kram!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Låter skönt, hoppas du fått vila.

      Kram

      Radera

Kul att du tittade in här, om du lämnar en kommentar är det lätt för mig att hitta tillbaks till dig!