2012-09-26

Fyra handkrämer - testat!

Att ha torra händer är bland det mest obehagliga jag vet så jag smörjer ofta in mina. Här följer en utvärdering av fyra handkrämer jag testat!

Donna Chang French Vanilla Handkräm

Till att börja med så är doften gudomlig. Som vaniljglass i sin mildaste form och jag kommer på mig själv med att snusa på mina händer när jag är insmord. Krämen är skön att smörja in, absorberas lagom snabbt och jag upplever mina händer som väl återfuktade under lång tid. Den är ganska fet, dryg och lämnar händerna skönt lena. En klar favorit!
 
En ekologisk handkräm med en dofta av gröna växter. Tyvärr har den en konsistens jag inte riktigt förstår mig på, precis när jag börjar smörja in mig så är det en helt normal krämform men allt eftersom krämen börjar absorberas av huden blir händerna liksom blöta för att sedan lämna händerna både klibbiga och sträva. Jag måste smörja in händerna ofta för att känna mig återfuktad. Plus för att den är ekologisk men i övrigt är det ingen höjdare.
 

Handkräm med en fräsch och milt blommig doft. Den sjunker snabbt in i huden och händerna känns lena och återfuktade under lång tid. Den kommer i en liten tub (40ml) som passar perfekt i sköt/handväskan. En bra handkräm!

O.P.I Avojuice Coconut Melon Hand & Body Lotion

Här snackar vi tropisk hawaiidoft, ljuvlig kokos och fruktig melon i en skön kombination. Tyvärr dunstar doften relativt snabbt. Krämen absorberas men lämnar även en glatt yta som ju gör att händerna upplevs som väldigt lena. Jag gillar att ytan känns lite som ett skyddande lager. Även om händerna inte känns helt återfuktade så får den här lilla tuben gärna bo i min väska.

De större handkrämerna hade mer än gärna fått komma i en förpackning med pump då det är både smidigare och mer hygieniskt överlag. Och för att jag föredrar pumpar i de flesta skönhetsprodukterna...

Klicka på namnen för mer information om respektive produkt.
recension review - vs -

6 kommentarer:

  1. Åh, den första och sista skulle jag vilja prova.. Vanilj, och sen kokos/melon låter ju bara för ljuvligt :) Älskar allt som luktar gott!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Testa! Riktigt goda dofter förgyller ju livet. :)

      Radera
  2. Jag har Donna Chang's French Vanilla i Body lotion och tvål, och de är verkligen helt ljuvliga! De har en sån där perfekt vaniljdoft, så att man måste behärska sig för att inte smaka haha..

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha, recis det doftar som en mjukglass man vill slicka i sig... Yummy! ;)

      Radera
  3. Trist att den ekologiska inte va bra! Jag som va sugen på den! Bra att läste din recention så sparade jag dom pengarna :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Donna Chang är inte helt ekologisk men nästintill såvitt jag förstår, kolla in den istället! :)

      Radera

Kul att du tittade in här, om du lämnar en kommentar är det lätt för mig att hitta tillbaks till dig!