2012-09-10

Kokosolja/kokosfett är grejen!

Jag har läst på så många olika ställen att kokosolja är oslagbart inom en massa områden. Det gäller kallpressad ekologisk kokosnötsolja och en daglig dos på 3-4 msk ger både kort- och långsiktiga hälsofördelar.

Kokosolja
- Minskar matsmältningsbesvär och främjar upptagning av vitaminer och mineraler.
- Innehåller laurinsyra som stärker immunförsvaret och fungerar antibakteriellt, både in- och utvärtes.
- Ökar kroppens ämnesomsättning vilket betyder att fettet förbränns istället för att bindas.

Kroppsvård
- Oslagbar kroppsolja till alla hudtyper.
- Massageolja.
- Dess antioxidanter sägs motverka hudens åldrande.
- Motverkar mjäll och andra hårbottensåkommor.
- Vårdar och gör håret glansigt.
- Fungerar desinficerande på sår, svampinfektioner och hudeksem.

Kokosolja säg även ha positiv effekt gällande
- Njurproblem.
- Benskörhet.
- Hjärtsjukdomar.
- Högt kolesterol.
- Högt blodtryck.
- Diabetes.
- Leversjukdomar.
- Depressioner.
Jag använder just nu de här två oljorna
och återkommer med en utvärdering inom kort.
Cocosa® Extra Virgin Coconut Oil - ger dig en exotisk doft och smak av de tropiska öarna: endast det färska, rena, vita köttet från kokosnötter med högt närings- och smakinnehåll används till den kallpressade oljan. Används som kosttillskott eller som smakgivare i din matlagning.

Cocosa® Pure Coconut Oil är den optimala matoljan: utan smak och lukt, rik på laurinsyra och andra mellanlånga fettsyror. Oljan pressas ur torkat kokosnötkött och raffineras på ett skonsamt sätt för att tåla hög värme. Den idealiska matlagnings- och stekoljan för dig som vill undvika dåliga växtoljor och transfettsyror.

Förutom det jag nämnt ovan så har kokosolja en ljuvlig doft, smak och med ett så brett användingsområde ser jag ingen anledning till att inte ha några burkar hemma. Sådeså.
- vs -

1 kommentar:

  1. Jag håller med! Men jag måste tipsa om en annan snarlik produkt till kroppen /hår/hud som finns med olika dofter och en mer praktisk forpackning! Helt underbar måste jag verkligen saga! Tror det är rätt nystartat, och känns verkligen underbart personligt att handla hos dem och den var verkligen SUPR bra! :-) https://www.facebook.com/FijiKokoNat?ref=ts

    SvaraRadera

Kul att du tittade in här, om du lämnar en kommentar är det lätt för mig att hitta tillbaks till dig!