2012-09-05

Muppar, storm och återkomst!

Stormen river utanför fönstret, regnet vräker ner och det passar perfekt att hela familjen sitter och trycker i soffan med film och godsaker (glass, grädde, banan & chokladsås).

Jag har gjort en LCHF-chokladsås som till och med barnen tyckte var god. De brukar annars rynka på näsan och fråga "är det lchf?" om jag bakat elelr fixat någon söstsak eftersom de helt enkelt inte tycker att det blir riktigt lika gott som vanligt. Chokladsåsen består av grädde, smör, kakao, stevia, vatten och lite salt i en uppkokad blandning. Tog i lite Akacia för att söta upp det lite i slutet.
Filmen vi ser på är Mupparna, mina barndomsfavoriter i härlig nygammal tappning med en av mina favoritskådespelare, Jason Segel, i högform. Det är så skönt att det är samma slags lugna tempo som jag minns det. Nu hoppas jag att barnen kommer tycka lika mycket om dem som jag.

Annars så tror jag att min hörsel så sakteliga börjar återgå till det normala. Oväsendet är inte borta helt men jag hör mycket bättre och de flesta ljuden har slutat eka. Det är en befrielse som jag hoppas håller i sig för både jag och familjen har tröttnat totalt på den jobbigt sura mamman som säger ssscchh hela tiden...
- vs -

6 kommentarer:

  1. Vilken lättnad det måste vara att hörseln blivit bättre. Jag hade blivit galen!
    Mysigt med film och godsaker att äta.
    Gissa vem som knaprade kakor till eftermiddagsteet ;-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Japp, det är så skönt! Tillbaks i världen igen liksom. :)

      Mmmm kakor...

      Har du märkt någon skillnad med pf?

      Radera
    2. Har inte märkt någon skillnad, men fortsätter ändå.
      Den frukost jag vill ha ska jag ju inte äta så det känns lika bra att vara utan.

      Radera
    3. Känner lite samma, om jag inte får nybakat bröd till frukost kan det vara.

      För tillfället är det dock kanelbullarna jag saknar mest och jag tänker inte ens försöka baka en lchf-variant av dem. Ska det vara så ska det vara.

      Radera
  2. Åh mupparna! Dom måste man älska....
    jag gillade dom jättemycket när jag var liten :-)
    Skönt om öronen skärper till sig.
    Kramen!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Eller hur, Mupparna är underbara.

      Jag "var" Gonzo när jag var liten. Wonder why? Haha, den lilla utomjordingen.

      Kram

      Radera

Kul att du tittade in här, om du lämnar en kommentar är det lätt för mig att hitta tillbaks till dig!