2012-09-30

Resa med barn?

Så var det söndag igen. Solen skiner och gårdagens avbrott från min strikta diet är överspelad. Bakade en tung chokladkaka med pekannötter som jag fick ont i magen av.
Tillbaks på banan igen och jag har ingen direkt ångest för mitt snedsteg. Om jag äter strikt i sex dagar av sju så är det ändå bra jobbat.

Något som är väldigt tydligt när jag äter socker/mycket kolhydrater numer är att jag blir jättetrött. Trots en bra natt i övrigt så var jag übertrött imorse så det blev en lång sovmorgon. Kroppen reagerar verkligen direkt när den ska ta hand om gifterna.

Annars så ska jag planera in en resa till mamma och funderar på hur många barn som ska följa med. Det hänger en del på hur vi ska färdas de drygt 50 milen. Då jag inte har körkort (än) är det tåg eller flyg som gäller.

Flyg är ju smidigast eftersom tågresan tar minst sju långa timmar och innefattar flera byten. Men flyg är dyrt och vi måste ändå ta oss femton mil till närmaste flygplats. Tåg är billigare men att byta tåg och passa in tider med packning och bebis lockar inte det minsta.

Barnens mormor och morfar bor ännu mer på landet än vad vi gör och det saknas kollektivtrafik. Det innebär att vi måste hämtas med bil för att komma till dem och då krävs bilstol. Oavsett hur vi reser är det väldigt svårt att ta med barnvagn, bilstol, packning och ett eller flera barn. Det blir ohållbart för någon som kräver kontroll på det sätt jag gör.

Jag har en del kvar att fundera över, uppenbarligen.
- vs -

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kul att du tittade in här, om du lämnar en kommentar är det lätt för mig att hitta tillbaks till dig!