2012-09-04

Små och stora steg...

Husets placering på tomten är bestämd. Nu får det vara slut på velandet. Då vår lilla plätt är en helt oexploaterad skogstomt så kommer det krävas rejält med markarbete och vi vill minimera det och behålla så mycket av både växtlighet och nivåskillnader som det bara går. Självklart vill vi låta naturen vara ifred så långt det är möjligt.
Bygglovsansökan är inskickad och mottagen av kommunen. Ett stort steg.

Trafikverket har godkänt vår ansökan om en infart och elverket har varit på plats för att förbereda det arbetet.

Det går framåt och jag är spänd. Vi närmar oss så sakteliga vårt alldeles egna hus. Återigen är det väntan som gäller och jag försöker hålla mina drömmar och fantasier stilla tills jag vet att huset faktiskt kommer byggas. Allt för att slippa bli besviken. Men det ser positivt ut, det gör det!
- vs -

4 kommentarer:

  1. Gött! Hoppas vi som läsare får följa ert projekt oxå.
    Ha De!

    SvaraRadera
  2. Åh det börjar bli verklighet.... :-)
    Spännande!

    SvaraRadera

Kul att du tittade in här, om du lämnar en kommentar är det lätt för mig att hitta tillbaks till dig!