2012-09-28

Sunsilk Advanced Damage Reconstruction - testat!

Sunsilk har precis lanserat en ny produktserie i samarbete med Thomas Taw, experten på skadat hår. Den här gången är det produkter som motverkar skador på håret efter sol, bad och styling.
Thomas Taw, internationellt erkänd expert på skadat hår, har tillsammans med Sunsilk Co-Creations tagit fram serien Advanced Damage Reconstruction. Produkterna innehåller NutriKeratin Technology, som ger näring, reparerar hårstråna och återskapar deras naturliga lyster. ”Fukt ger håret rörelse och liv; protein ger det styrka – och vi har hittat den perfekta balansen i serien Damage Reconstruction som jag har skapat tillsammans med Sunsilk Co-Creations”, säger Thomas.
Sunsilk Co-Creations Advanced Damage Reconstruction består av fyra produkter; shampoo, balsam, mask och combing creme.

Som jag nämnt tidigare så är den stora fördelen med Sunsilk Co-Creations att de är proffsprodukter till ett överkomligt pris.


Den här serien har en dovt blommig doft och gör mitt hår extremt mjukt och lent. Redan efter shamponering och balsambehandlingen känner jag att det är oerhört mjukt och lätt att reda ut. Efter hårmasken är det om möjligt ännu lenare. När håret är handdukstorrt masserar jag in combing creamen, leave-in, och då snackar vi bebislent.

Efter två veckors användning av hela produktserien ska håret ha reparerat och återuppbyggt vad som motsvarar ett helt år av skador på håret. 

Jag upplever att mitt hår mår riktigt bra efter några veckors användning men tyvärr reagerar min känsliga hårbotten genom att blir något irriterad. Mitt hår älskar serien, hårbotten gör det inte.

Slutsatsen är att Sunsilk Advanced Damage Reconstruction-serien gör håret supermjukt, rent och friskt. De passar dock inte oss med känslig hårbotten.

Sunsilks hårvårdsserier hittar ni i de flesta stora dagligvarubutiker.
 recension review - vs -

2 kommentarer:

  1. Jag fick en extrem allergi av sunsilks produkter för tre år sedan. Sedan dess är jag känslig mot ALLT i hårbotten :-(

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vilken otur! :(

      Rekommenderar att du testar Strutsseriens shampo för känslig hårbotten, det är riktigt milt. :)

      Radera

Kul att du tittade in här, om du lämnar en kommentar är det lätt för mig att hitta tillbaks till dig!