2012-09-08

Tårta, sjukstuga & snö

Igår var fjälltopparna vita och det är inte direkt förvånande med tanke på den låga temeperatur vi haft den senaste veckan men att det skulle börja snöa hade jag inte förväntat mig. Det känns lite tidigt. Visserligen låg inte snön kvar men jag känner ändå att jag måste vänja mig vid att det är så när man lever i fjällen. Snön kommer helt enkelt tidigare än vad jag är van vid.

Förkylningarna byter av varann här hemma och idag är det Mellan som mått sämst. Han har legat i soffan större delen av dagen och varit allmänt feberhängig. Det är idel hosta, halsont och allt annat som hör hösten till.

Trots sjuka killen så åkte hela familjen på tårtkalas en stund på dagen. Jag hade redan bestämt mig för att gå all in på anti-lchf idag. Det har därför ätits pizza, choklad, godis och den nämnda tårtan. Härligt är det och jag tänker banne mig inte ha någon ångest för det imorgon.
- vs -


2 kommentarer:

  1. Oj.
    Jag som tyckte det var kallt med 17 grader... Snö lär vi väl inte se på ett tag härnere.

    Hoppas att familjen kryar på sig.
    Kram.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Mm, 17 grader är värsta värmeböljan haha :)

      Mellan är feberfri men hostar fortfarande. Blir väl någon hemmadag till.

      Kram

      Radera

Kul att du tittade in här, om du lämnar en kommentar är det lätt för mig att hitta tillbaks till dig!